Jag har köpt två olika sorters revsuga - Rödbladig och brokbladig till vår rabatt för att fylla upp mellan blommorna. Men undrar om de är så starka så att de kan ta över allt annat? Är det okej att plantera i rabatter?
Tack på förhand!
Red Top
09-05-2011, 22:42
Det är OK att sätta revsugan i rabatt. Var bara lite uppmärksam, så att de inte växer så tätt att andra perenner får svårt att ta sig igenom revsugemattan på sin väg mot ljuset.
KatteLatte
10-05-2011, 06:44
Min rödbladiga gick kräftgång ett par år i sin rabatt innanden etablerade sig ordentligt. Men den rabatten kanske är litet mörk för den; inte sol hela dagen och lätt sluttande, norrut.
Fast tack för inspirationen; kanske skall ta plantor och sätta i den rabatten jag pbörjade plantera i söndags; kommer ju att behöva en marktäckare där.
Aqvakul
10-05-2011, 06:51
Håller med Red Top, den går att hantera om man är uppmärksam...
maichan
10-05-2011, 19:52
Tack så mycket för alla svar! Jag kommer att uppmärksamma hela rabatten och allt annat under heeeela härliga sommar oavsett! Så jag kommer nog hantera det bra Ska sätta igång det medans det är ljus...
Ha en härlig vår nu alla!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.