Anette W
Ja frågan är redan ställd. Satte en av varje förra sommaren.
Iren
Har Zilga i växthus (i marken alltså) och den får lite av varje, som Bio bact, nässelvatten och hönsgödsel... Lite av vad jag får över då jag vattnar det andra i v-huset... Den trivs kan jag säga.
KatteLatte
Har både Zilga och Spulga ute och de får begagnat akvarievatten och vattnet jag tömmer ur dammen vid rengörning. Dammvattnet doftar "näring".. sick.gif
emmsing75
Tror jag läst nån stans att de gillar benmjöl. Själv är jag lite dålig på att komma ihåg att gödsla dessa när de står lite för sig själv men de växer friskt o frodas ialla fall men det borde ju vara bättre att gödsla så klart ..
Anemone nebulosa
En odlarvän sade igår att just de baltiska druvorna till skillnad från andra druvor vill ha ganska mycket kalk. Någon som vet om det stämmer? g.gif
Känns som andra druvor också skulle vilja ha det, men nu säger jag som sagt bara vad det känns som, vet inte så mycket om druvor.
Gunilla T
Tvärtom kanske...

http://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca...J2Y-RC7OvVG1Yvg
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon