AromaJohanna
Jag vill hitta ett mycket mer hållbart material till brädor till mina odlingsbäddar.
Köpte nyligen kolonilott och odlingsbäddarna där är i katastrofalt skick och måste bytas ut.
Vill undvika gifter, får inte bli så dyrt och det ska se snyggt ut.
Måste jag verkligen sätta dit brädor ...? :-(
Förslag någon?
malcolm
Plåt...
*Stintan*
Nej du kan ju ha grävda kanter på bäddarna med lite upphöjda bäddar.
KRT
Betongplattor? Ofta kan man hitta billiga begagnade betongplattor (typ 30x30 el 60x30) på tex blocket. Gräv ner 1/3 och låt resten utgöra kant. Inte lika bra och hållart som tex lecablock, men det duger.
Annars är lecablock ett intressant alternativ.... Eller varför inte göra en stenmur (om du har tillgång till mycket sten), flätad pil (vet iofs inte hur hållbart det är) eller plåt om du har tillgång till det.
AromaJohanna
CITAT (KRT @ 10-05-2011, 18:19) *
Betongplattor? Ofta kan man hitta billiga begagnade betongplattor (typ 30x30 el 60x30) på tex blocket. Gräv ner 1/3 och låt resten utgöra kant. Inte lika bra och hållart som tex lecablock, men det duger.
Annars är lecablock ett intressant alternativ.... Eller varför inte göra en stenmur (om du har tillgång till mycket sten), flätad pil (vet iofs inte hur hållbart det är) eller plåt om du har tillgång till det.

Tack, har funderat på detta också, som detta med plattorna men risken verkar stor att de flyttar mycket på sig under vintern...

CITAT (*Stintan* @ 10-05-2011, 15:01) *
Nej du kan ju ha grävda kanter på bäddarna med lite upphöjda bäddar.

Jo... Har funderat på att göra så...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon