joflopp
På Lisebergs trädgårdsdagar fanns bland annat Lökgrossisten med bland utställarna. Konceptet är att de har en viss mängd olika sorter och man beställer många på samma gång, minst 100 st av samma sort. Eftersom de påstår sig betala sina grossister i Holland i förskott är det förskottsbetalning som gäller.

Normalt är jag lite skeptisk till liknande upplägg då man inte har någon säkerhet för att de där lökarna man betalade verkligen kommer.

Började med att googla men det enda som man får träff på är deras egan hemsida, utställarlistor samt två bloggar. Inga forumträffar alls där företaget nämns.

Dessutom är Lökgrossisten inte ett registrerat företagsnamn utan verkar vara registrerat på ett personligt AB vars verksamhetsbeskrivning är ganska vid, men omfattar inte försäljning av växter eller något som har med trädgård att göra.

Nu är jag ju lite paranoid i min läggning men jag tycker det är lite väl många varningsklockor som ringer. Är det någon som har erfarenheter av Lökgrossisten och kan berätta om hur det gick med er beställning och om ni är nöjda med de lökar som levererades?
nykomling
jaså har Liseberg trädgårdsdagar? det visste jag inte. Kan man kolla när utställnings datum är? angel_not.gif
joflopp
Trädgårdsdagarna i år var 6-8 maj, dvs helgen som var. smile.gif

annika.backlund
Bättre sent än aldrig!

Fick av en slump syn på detta gamla foruminlägg. Själv heter jag Annika Backlund och det är jag som driver Lökgrossisten.se. Ni får gärna kontakta mig direkt för att få veta mer om vår verksamhet och få kontakt med några kunder som kan referera. Paranoia och varningsklockor eller inte - givetvis får ni lökarna ni beställt!

Vilken tur att jag råkade hitta inlägget! Det känns märkligt att bli omnämnd i sådana här ordalag på ett seriöst trädgårdsforum. Det kan vara svårt nog att starta en verksamhet ändå, så - som sagt - hjärtligt välkomna att höra av er till oss med era frågor, och vi kan hänvisa vidare till kunder som kan intyga att lökarna kommer fram.

Vänliga hälsningar!
Annika Backlund

0700 - 209 209
jo_1
CITAT (annika.backlund @ 28-02-2012, 14:47) *
Bättre sent än aldrig!

Fick av en slump syn på detta gamla foruminlägg. Själv heter jag Annika Backlund och det är jag som driver Lökgrossisten.se. Ni får gärna kontakta mig direkt för att få veta mer om vår verksamhet och få kontakt med några kunder som kan referera. Paranoia och varningsklockor eller inte - givetvis får ni lökarna ni beställt!

Vilken tur att jag råkade hitta inlägget! Det känns märkligt att bli omnämnd i sådana här ordalag på ett seriöst trädgårdsforum. Det kan vara svårt nog att starta en verksamhet ändå, så - som sagt - hjärtligt välkomna att höra av er till oss med era frågor, och vi kan hänvisa vidare till kunder som kan intyga att lökarna kommer fram.

Vänliga hälsningar!
Annika Backlund

0700 - 209 209

Tråkigt att du kände dig påhoppad! Jag tror dock inte att det var Joflopps syfte att skriva ner dig, utan snarare fråga på just ett seriöst forum om någon har några erfarenheter av ett företag. Om man ska beställa lökar (eller något annat för den delen) på internet och betala i förskott, så letar man ju efter några som helst referenser. Forum av olika slag är ju ett bra ställe att ställa sådana frågor på.

Jag måste tyvärr erkänna att jag inte heller vågade beställa av er förra året. Har man blivit bränd på nätet, så har man. Det handlar inte om hur bra eller seriösa just NI är, utan snarare om att det är väldigt lätt att skaffa sig en flådig (och snygg som er ändå är) hemsida och sedan strunta i att leverera. Det har ju hänt förr...

Men slutet gott, allting gott. Nu ser vi ju att det finns någon "bakom företaget" och får gå in igen och sukta efter fina tulpaner att köpa i höst! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon