På Lisebergs trädgårdsdagar fanns bland annat Lökgrossisten med bland utställarna. Konceptet är att de har en viss mängd olika sorter och man beställer många på samma gång, minst 100 st av samma sort. Eftersom de påstår sig betala sina grossister i Holland i förskott är det förskottsbetalning som gäller.
Normalt är jag lite skeptisk till liknande upplägg då man inte har någon säkerhet för att de där lökarna man betalade verkligen kommer.
Började med att googla men det enda som man får träff på är deras egan hemsida, utställarlistor samt två bloggar. Inga forumträffar alls där företaget nämns.
Dessutom är Lökgrossisten inte ett registrerat företagsnamn utan verkar vara registrerat på ett personligt AB vars verksamhetsbeskrivning är ganska vid, men omfattar inte försäljning av växter eller något som har med trädgård att göra.
Nu är jag ju lite paranoid i min läggning men jag tycker det är lite väl många varningsklockor som ringer. Är det någon som har erfarenheter av Lökgrossisten och kan berätta om hur det gick med er beställning och om ni är nöjda med de lökar som levererades?