Full version: Dum fråga
La Fleur
Hej!

Efter mycket letande efter en ros jag vill ha har jag till slut bestämt mig för att det bara får bli en liten krukros (ni vet såna man kan köpa på typ ica) som ska bo i en balja på min balkong. Är sååå sugen på att köpa en nu, men de man köper blommar ju. Gör jag mig själv en otjänst om jag köper redan? Blommar den då över o är utan blommor hela sommaren kanske? Den ska samplanteras med lite lavendel o annat, annars hade det bara varit att slänga o köpa ny. Nu vill jag att det ska hålla sig fint ett tag.
kerstin z5-6
Rosor är mer köldtåliga än andra växter som sommarblommor, lavendel tål också en hel del
men tänk på att baljan måste ha dräneringshål, och vattna rosen, snåla med lavendelns vattning
Fö finns inga sk "dumma frågor" coolgleam.gif
octachoron
De storblommiga krukrosor som jag har köpt i livsmedelsaffärer har varit (mer eller mindre) kontinuerligt blommande. Och deras blommor har också stått ett bra tag innan de vissnar.
La Fleur
Jipppi! Då kan jag köpa den rosa söta jag blivit förälskad i.

Haha nja lite dum känner man sig när man frågar o ser hur himla kunniga ni verkar vara här inne. Guld värt thanks.gif
kerstin z5-6
wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon