mjonass
Jag har sått flitiga lisa och de har stått inne för att gro. Visst har de grott, men de är pytte pytte pytte-små men sen har det inte hänt någonting!

Först tog det evigheter innan de grodde och som sagt nu har de säkert stått 2-3 veckor utan att de växt något alls.

Nu har jag satt ut dem i växthuset för att hoppas att ljus och värme ska hjälpa dem på traven.

Jag trodde lisorna växte snabbt? eller har jag gjort något fel tro?

//M.
rosita
Flitig Lisa är en saktfärdig blomma. Ofta står de stilla länge, så växer de ett tag och sen sätter de fart igen. Jag sår mina i januari för att de ska bli färdiga innan sommaren.
Garden bliss
Antar att du har planterat om dem så att de inte står kvar i såjorden?
mjonass
Nej de står kvar i såjorden. Jag har också funderat på att plantera om dem, men som sagt de är ju så små så de är svåra att hantera.

Ja jag misstänkte de var saktfärdiga. Jag hade gärna sått dem tidigare också, men jag hittade inte "min" sort (de dubbla) förrän ganska sent.
abbbe
Själv tycker jag Flitiga Lisa växer snabbt! De kan sås i april och blomma rikligt från och med början av juli.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon