fixarn
Så underbart! Hoppas han/hon mår bra!
mamamaggan
Skönt att hon kom till rätta. De är ganska så fantastiska de små liven.
Aqvakul
Visst är de underbara överlevare! wub.gif
Gossen Ruda
Är det verkligen folk som tror att katten utan mänsklig hjälp har förflyttat sig 15 mil på egen hand? Det är någon som norpat katten och sen haft den ett tag i Kramfors.
aanderss
de är vi mvh /nisse
green
Katter is the best biggrin.gif
Aqvakul
katt och uggla.. ♥
Överbölingen
Grattis till återkomsten!

Hundar tror jag att det är jobbigare med. De förvildas väldigt fort. Men det finns solskenshistoreier på den fronten också.
Det är precis som med våra ungdomar när de kommer hem. –Har du inte gjort det än? Var är...? Katten bryr sig inte. Men det gör en hund.
Ex. Vi skippade ett altanbord i sommar men satte dit en säng! Taxfröken snurrade runt en lång stund och hittade inte riktigt när vi tog en fördrink i sommarkvällen. Efter en halvtimme så vågade hon hoppa upp och himmel vilken upptäckt. –Nu ser jag ju över till grannen och upp på vägen! därefter rullade hon ihop sig på sin filt och försvann i hundarnas drömvärld.

Hade vi bott permanent i Överböle skulle vi haft flera katter men katt i stan är inte vår grej. Dessutom skulle den nog knalla till baka till Böle så fort den kom åt.
Christa
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2011, 08:30) *
Är det verkligen folk som tror att katten utan mänsklig hjälp har förflyttat sig 15 mil på egen hand? Det är någon som norpat katten och sen haft den ett tag i Kramfors.

På 3 år kan dom nog hinna ganska långt...

Har för mig att jag läste en gång om en katt som försvunnit vid en sommarstuga på västkusten och som gått ända hem till Alvesta eller däromkring.
gnon49
Har camperat ihop med katter hela mitt liv. Katt är ett måste för mig. Den låter mig tro att det är jag som bestämmer men ibland undrar man om det stämmer.
Just nu har hon underliga ljud för sig. Hon sover djupt o drömmer. Har nog ätit alldeles för mycket lever. En mätt katt är en god katt. Att det finns s.k sommarkatter har jag svårt att begripa. Vem har hört talas om en sommarhund.
mamamaggan
En bekant familj här i stan blev " tvungna " att ta hand om en envis katt. Deras granne hade katt men när grannen flyttade till andra änden av stan så ville inte katten .

Den knalla tillbaka till sitt gamla hem , över en hårt trafikerad Europaväg, över järnvägen och flera andra farliga ställen. Även fast den fick skjuts tillbaka till sitt nya hem så kom den bara tillbaka och tillbaka.

Den hade bestämt sig att den ville inte flytta. Våra bekanta förbarmade sig över katten och nu är den så nöjd så , den får bo i sina gamla kvarter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon