Full version: Växthus - höjd
Blåklockan
Jag står i valet och kvalet att köpa ett beg. växthus som är på 10 kvadrat, 2*5 m , det jag tvekar på är höjden, det är ca 125 i sidohöjd och ca 2 m till nocken.

Blir det svårt att hålla bra temperatur med så låg höjd, är jag dum om jag köper det (det är billigt). Jag tänkte att vi i så fall kan gräva ut en del och iaf göra en sockel på runt 20 cm.

Tanken är att vi ska bygga ngt rejälare sen så detta blir mer i väntan på ett större och rejälare så vi vill itne lägga massor med jobb på att mura sockel osv på detta.

Så va tror ni...går det att odla vettigt i det?

*mycket tacksam för svar*
Davidoff
Absolut! Speciellt om du bygger upp lite. Ju större volym destå stabilare temp, men allt går om man ser till att kunna ventilera/värma.
Blåklockan
CITAT (Davidoff @ 11-05-2011, 17:08) *
Absolut! Speciellt om du bygger upp lite. Ju större volym destå stabilare temp, men allt går om man ser till att kunna ventilera/värma.

Imorgon ska vi hämta det smile.gif Får hoppas det komemr fungera men för en 1000-lapp så är det väl värt ett försök iaf smile.gif
Blåklockan
Nu är växthuset hämtat och jag har grundat det 2 ggr. Sen ska det på en röd färg, liknande falu rödfärg.

Vi ska gräva ner en bit i marken och så gjuta en sockel som är en bit över markytan så det kommer väl höjas förhoppningsvis runt 50 cm allt som allt. Var och hämtade marksten igår hos mina föräldrar som skulel byta till något annat så dom får bli golv smile.gif
Vatten och el ska dras in också smile.gif

Det ska alltså vara inne i trädgården sen förstås smile.gif

Ska bara försöka få tag på lite nya rutor för några var sönder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon