http://alotofstuff.se/shop/index.php?main_...products_id=186Vi har lite problem med att det inte finns någon bra plats för mina handskar och handredskap, kanske skulle väskan kunna vara lösningen. Det verkar så praktiskt att ha maskrosjärnet, sekatören och ett par handskar där. När jag går in skulle jag ju kunna stoppa hela väskan och allt i en byrålåda.
Har någon provat?
Skulle det funka att ha mitt maskroshjärn där. Det är en bit rör med spets på ena änden och böj på den andra. Det har inget handtag och är 25 cm långt.
Jag funderar och funderar..
CurlySue
11-05-2011, 19:23
hej
skulle föreslå ett vanligt snickarbälte.
finns på Jula till bra priser.
Överbölingen
11-05-2011, 21:40
Företaget borde bojkottas helt. Trädgård är väl ingen feminin aktivitet. " Att Trädgårdera" hölls en föreläsning om på Trädgårdsmässan. Företeelsen är faktiskt tvåkönad. Men (för att vara lite spetsig) så har ju mannens praktiska tbh varit aktuella längre tid i detta avseende,så det finns redan. Jag undrar hur den håller för en sekatör. Upp och ner 500 ggr. Eller rensjärnet?
Däremot förringar jag inte Garden Girls kollektion. Förra året kom shortskjolen. Och i år en mörkare hängselbyxa. Frugan har dem och de är tydligen jättesköna.
Nu går jag iland. Gillar inte att vara ute på hal is.
CITAT (Överbölingen @ 11-05-2011, 22:40)

Nu går jag iland. Gillar inte att vara ute på hal is.
I övrigt håller jag med CurlySue och rekommenderar ett snickarbälte om man nu inte vill använda t.ex. blåkläder, Julas arbetsbyxor eller lyxa till det med suveräna Garden Girl
/Anki
Ingen som var positiv där inte.. Någon som provat?
Jag har inget mot att vara romantiskt blommig i alla fall, men hålla måste det, annars faller syftet.
Får väl ta en tur till till jula :-)
smuleborg
12-05-2011, 21:22
Skulle inte ens falla för frestelsen. Jag kör med snickarbyxor (Fristads) vid "hårdare" trädgårdsarbete.
Men jag fick jag ett suveränt "bälte" i present för ett par år sedan. Inte alls som det här blommiga; det är ett rustikt bälte med rustika fack/fickor för sekeratör, bind upp och annat som man oftast är av med (om man inte har på sig snickarbrallorna). Lätt att hänga av sig, och ta på sig.
Har inte provat men min spontana tanke är att det inte ser bekvämt ut. När man fyllt väskan och sätter den runt midjan så kommer det bli mest vikt på ena sidan av kroppen och bältet kommer trycka/skava på andra sidan kroppen är jag ganska säker på.
Ska man använda bältesväskor/fack så bör man kunna fördela ut vikten mer runt hela kroppen annars blir det obekvämt.
Helén
malcolm
13-05-2011, 07:35
Vanligt blåställ tycker jag är bäst, helst från Snickers med löst hängande fickor.
Bra tänkt Helen! En av anledningarna till att jag inte har handlat redan är att jag har en känsla av att de inte har visat allt, men det är nog precis det de har gjort...
Tack alla andra för era tankar och ideer, de hjälper mig mot vägen att hitta rätt sak. Jag ska kolla på jula :-)
Min tanke här är inte till det tyngre trädgårdsarbetet utan snarare till den där rundan jag gör varje dag. Jag kollar på rosen om den har några hoprullade blad tittar i komposten för att kolla myrläget och fånga några sniglar, rafsar lite i rabatten med maskrosjärnet (där jag försöker utrota ett pyttelitet kirskålsstånd) och så kan jag ju hitta någon utstickande gren som kan tas med sekatären eller något som behöver bindas upp med tråd.
Det är inte så många saker jag vill ha i det utan mest en lösning så att jag snabbt kan komma ut och slipper springa genom halva lägenheten för att hämta sekatären, men maskrosgärnet är ganska gediget och sekatären har sin spets. Jag vill nog att det ska gå att tvätta också förståss.
CITAT (evely @ 14-05-2011, 10:51)

Bra tänkt Helen! En av anledningarna till att jag inte har handlat redan är att jag har en känsla av att de inte har visat allt, men det är nog precis det de har gjort...
Tack alla andra för era tankar och ideer, de hjälper mig mot vägen att hitta rätt sak. Jag ska kolla på jula :-)
Min tanke här är inte till det tyngre trädgårdsarbetet utan snarare till den där rundan jag gör varje dag. Jag kollar på rosen om den har några hoprullade blad tittar i komposten för att kolla myrläget och fånga några sniglar, rafsar lite i rabatten med maskrosjärnet (där jag försöker utrota ett pyttelitet kirskålsstånd) och så kan jag ju hitta någon utstickande gren som kan tas med sekatären eller något som behöver bindas upp med tråd.
Det är inte så många saker jag vill ha i det utan mest en lösning så att jag snabbt kan komma ut och slipper springa genom halva lägenheten för att hämta sekatären, men maskrosgärnet är ganska gediget och sekatären har sin spets. Jag vill nog att det ska gå att tvätta också förståss.
Tror detta funkar bättre, funderar på att köpa ett sånt själv:
http://www.jula.se/verktygsbalte-914059 Helén
Det är dessutom billigare :-)
julas bälte ser onekligen bättre ut, men jag skulle vilja ha djupare fickor. Tycker att spaden trillar ut hela tiden. Grensågen är också för lång och den lilla knappen är för liten för att hängas i hammarhylsan. Jag har funderat på att bygga en speciell kärra för lövkorg och upphängning för spade, lukare, kratta osv. Jag sprider ut grejerna överallt och får gå varv efter varv. Tycker mig ha sett något sådant nånstans, men kan inte komma på vart.
Jag hade gärna handlat hängselbyxorna från garden girl, men jag kan inte med blommorna.
malcolm
17-05-2011, 11:11
Varför inte tillverka ett eget "verktygsbälte" anpassat för trädgårdsarbete, borde inte vara alltför svårt om man utgår från ett färdigt (gärna brett) bälte.
Snöflinga
17-05-2011, 20:45
CITAT (malcolm @ 17-05-2011, 12:11)

Varför inte tillverka ett eget "verktygsbälte" anpassat för trädgårdsarbete, borde inte vara alltför svårt om man utgår från ett färdigt (gärna brett) bälte.
Bra tänkt! Fickorna kan man ju sy i typ markisväv som är lite kraftigare och det finns ju i olika färger och mönster. Oj, nu fick jag lust att göra ett själv
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.