Full version: Nyfiken
vickeva
Jag har bläddrat runt bland er som skrivit mycket här i pallkrageklubben och tittat på många underbara bilder på pallkrageodlingar. Jag har letat efter en "grundbeskrivning" men inte hittat. Jag som knappt vet vad en pallkrage är, skulle vilja ha en utförlig beskriving på vilka storlekar det finns, tips på var man kan få tag i dem, hur man odlar i dem, var det passar att ha dem... ja ni fattar.. allt möjligt vill jag veta. Det finns kanske någon som skrivit ett bra inlägg om det, jag bara hittar inte det...
Ingrid på Västkusten
Om Du går till de allra första inläggena i detta forum så finner Du allting - flera gånger om :-) om Du vill söka så sök t ex på inlägg gjorda av mig för mått och ställen etc för det ahr vi pratat om en del :-)

Hälsar ingrid
TeliaNet
hej.
pallkragar sitter på last pallar, det finns hel och halv storlek.
pallkragar finns hos företag som håller på med lösgods tex hjul till möbler mm.
även banverket har sådana.
det är bara att kolla runt på företagen i din kommun.
eller lägg ut en annonns.
solkatten
Många billighetsaffärer säljer sina varor direkt ur pallar med pallkragar. Tex ÖverskottBolaget. Kolla i dem där :-)
THEO
STORLEK PÅ KRAGAR ÄR 1200X800MM
ELLER 600X400MM
MVH THEO
Ingrid på Västkusten
CITAT (vickeva @ 19-02-2004, 17:43)
Jag som knappt vet vad en pallkrage är, skulle vilja ha en utförlig beskriving på vilka storlekar det finns, tips på var man kan få tag i dem, hur man odlar i dem, var det passar att ha dem... ja ni fattar.. allt möjligt vill jag veta. Det finns kanske någon som skrivit ett bra inlägg om det, jag bara hittar inte det...

Kolla i gamla inlägg särskilt ifrån starten av klubben det finns ett ANTAL med bilder å mått!

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon