Full version: Så banan och papaya
hajlila
Har fått frö lite frö av en vän som bor på Madeira.
Många olika sorter men de som jag undrar mest över är papaya och banan. Är det kanske någon här som har erfarenhet eller kunskap om att fröså dessa?
mamamaggan
Har sått papaya flera gånger utan att få upp någonting. Köpte till slut frön från USA och fick då instruktioner om att papaya ska sättas i steril jord ( sök på nätet så hittar du hur man gör ).

Då minsann kom det upp plantor . Fröna i steril jord , undervärme och lite fuktigare i jorden än vad man brukar ha.

Tyvärr så har mina plantor vissnat av någon anledning men jag har satt nya frön och hoppas jag lyckas igen .
Alexander-VG-zon3
jag har sått papaya ibland, dock bara från färska frön. jag sår dom i högvärme (25-35grader). hög värmer verkar göra att dom gror. fröplantorna vissnar ner lätt, dom är väldigt känsliga för över/under vattning och kyla och drag. topriskaförhålladen så långt det är möjligt är bra för papaya.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon