maxa
Hej, har flyttat och det ligger linor till uppbindning av växter och 5 cm långa spiraler från willab i växthuset och ingen aning hur man nyttjar dom då bruksanvisning saknas, är det någon som har linor uppsatta som kan lägga ut en bild eller förklara?
Förstår att man ska spänna upp dom på något sätt och sen fästa i dom men hur.

Tacksam för svar!

Maria
Red Top
Kolla på Willabs hemsida under tillbehör, så kanske du hittar en förklaring. Mest troligt är väl att det handlar om uppbindning av t ex tomater(spiralerna) och annat, eller upphängning i taket.

Har själv ett litet växthus från W, men använder inte deras onödigt dyra tillbehör. smile.gif
Davidoff
Om du menar vita snören upplindade på ståltrådsgrejer, så glöm det. Fick såna på köpet, men konstaterade att det inte tillför något. Använder snörena att binda upp, dock.
rosita
CITAT (Davidoff @ 13-05-2011, 18:00) *
Om du menar vita snören upplindade på ståltrådsgrejer, så glöm det. Fick såna på köpet, men konstaterade att det inte tillför något. Använder snörena att binda upp, dock.

De snörena använder jag och tycker de är bra!

[attachment=60605:Tomat_up...dning_01.jpg]

[attachment=60606:Tomat_up...ning_0_2.jpg]

[attachment=60604:Tomat_up...dning_03.jpg]
maxa
CITAT (rosita @ 13-05-2011, 19:30) *
De snörena använder jag och tycker de är bra!

[attachment=60605:Tomat_up...dning_01.jpg]

[attachment=60606:Tomat_up...ning_0_2.jpg]

[attachment=60604:Tomat_up...dning_03.jpg]

Ah, jag tror du fäst din tomatlina/krok i en lina sån som jag menar. På Willab finns inget som visar hur dom används och inget svar får man från dom heller. Nu är dom små spiralerna ett mysterium som ska lösas.

Tack!

CITAT (Red Top @ 13-05-2011, 07:01) *
Kolla på Willabs hemsida under tillbehör, så kanske du hittar en förklaring. Mest troligt är väl att det handlar om uppbindning av t ex tomater(spiralerna) och annat, eller upphängning i taket.

Har själv ett litet växthus från W, men använder inte deras onödigt dyra tillbehör. smile.gif

Kollade Willab det första jag gjorde, men inget som gav några ledtrådar där inte.
Bock
Ett tips är att spänna plastad vajer från ena sidan till den andra i växthuset sen är det bara att kroka fast och linda runt fungerar bra till gurka och chiliplantorna om de sticker iväg... ( jag får väl fota lite från växthuset och lägga upp så kan ni se hur jag gjort )
rosita
CITAT (Bock @ 18-05-2011, 07:10) *
Ett tips är att spänna plastad vajer från ena sidan till den andra i växthuset sen är det bara att kroka fast och linda runt fungerar bra till gurka och chiliplantorna om de sticker iväg... ( jag får väl fota lite från växthuset och lägga upp så kan ni se hur jag gjort )

Precis så som jag visar i bild på #4.

CITAT (maxa @ 13-05-2011, 20:12) *
Nu är dom små spiralerna ett mysterium som ska lösas.

Kan du lägga upp en bild på spiralerna?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon