maxa
Hej, har flyttat och det ligger linor till uppbindning av vxter och 5 cm lnga spiraler frn willab i vxthuset och ingen aning hur man nyttjar dom d bruksanvisning saknas, r det ngon som har linor uppsatta som kan lgga ut en bild eller frklara?
Frstr att man ska spnna upp dom p ngot stt och sen fsta i dom men hur.

Tacksam fr svar!

Maria
Red Top
Kolla p Willabs hemsida under tillbehr, s kanske du hittar en frklaring. Mest troligt r vl att det handlar om uppbindning av t ex tomater(spiralerna) och annat, eller upphngning i taket.

Har sjlv ett litet vxthus frn W, men anvnder inte deras ondigt dyra tillbehr. smile.gif
Davidoff
Om du menar vita snren upplindade p stltrdsgrejer, s glm det. Fick sna p kpet, men konstaterade att det inte tillfr ngot. Anvnder snrena att binda upp, dock.
rosita
CITAT (Davidoff @ 13-05-2011, 18:00) *
Om du menar vita snren upplindade p stltrdsgrejer, s glm det. Fick sna p kpet, men konstaterade att det inte tillfr ngot. Anvnder snrena att binda upp, dock.

De snrena anvnder jag och tycker de r bra!

[attachment=60605:Tomat_up...dning_01.jpg]

[attachment=60606:Tomat_up...ning_0_2.jpg]

[attachment=60604:Tomat_up...dning_03.jpg]
maxa
CITAT (rosita @ 13-05-2011, 19:30) *
De snrena anvnder jag och tycker de r bra!

[attachment=60605:Tomat_up...dning_01.jpg]

[attachment=60606:Tomat_up...ning_0_2.jpg]

[attachment=60604:Tomat_up...dning_03.jpg]

Ah, jag tror du fst din tomatlina/krok i en lina sn som jag menar. P Willab finns inget som visar hur dom anvnds och inget svar fr man frn dom heller. Nu r dom sm spiralerna ett mysterium som ska lsas.

Tack!

CITAT (Red Top @ 13-05-2011, 07:01) *
Kolla p Willabs hemsida under tillbehr, s kanske du hittar en frklaring. Mest troligt r vl att det handlar om uppbindning av t ex tomater(spiralerna) och annat, eller upphngning i taket.

Har sjlv ett litet vxthus frn W, men anvnder inte deras ondigt dyra tillbehr. smile.gif

Kollade Willab det frsta jag gjorde, men inget som gav ngra ledtrdar dr inte.
Bock
Ett tips r att spnna plastad vajer frn ena sidan till den andra i vxthuset sen r det bara att kroka fast och linda runt fungerar bra till gurka och chiliplantorna om de sticker ivg... ( jag fr vl fota lite frn vxthuset och lgga upp s kan ni se hur jag gjort )
rosita
CITAT (Bock @ 18-05-2011, 07:10) *
Ett tips r att spnna plastad vajer frn ena sidan till den andra i vxthuset sen r det bara att kroka fast och linda runt fungerar bra till gurka och chiliplantorna om de sticker ivg... ( jag fr vl fota lite frn vxthuset och lgga upp s kan ni se hur jag gjort )

Precis s som jag visar i bild p #4.

CITAT (maxa @ 13-05-2011, 20:12) *
Nu r dom sm spiralerna ett mysterium som ska lsas.

Kan du lgga upp en bild p spiralerna?
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon