Stefan P
13-05-2011, 09:38
Hej,
Den sena frosten för ett par veckor sedan brände tyvärr bort alla utsprungna blad på flera av våra småträd. På vissa av dem syns inte tillstymmelse till nya skott. Hur lång tid bör man vänta innan man ger upp? Nu talar jag främst om mer känsliga träd som mullbär, catalpa och katsura. Mer härdiga träd klarade sig fint (zon 2).
/Stefan
Gunilla T
13-05-2011, 10:06
Jag skulle iaf vänta till hösten. Mullbär vet jag inget om men Catalpan och Katsuran har stor chans att komma igen.
Har hela Catalpan frusit ner (ej troligt) kan den komma från roten igen. Utgår från att den inte är ympad då...
Ja min stackars Katalpa har frusit bort dom små skotten TVÅ gånger men ser faktiskt ut att ha lite grönt på gång.... Stödvattnar rejält nu då det varit/är så torrt
Alexander-VG-zon3
13-05-2011, 19:54
med lite mer värme borde alla få nya skott inom dom närmaste veckorna.
Stefan P
15-05-2011, 10:30
Alright, tack för svaren. Nu, några dagar senare, ser jag faktiskt knoppanlag på alla utom en frösådd Morus nigra på ca en meter. Den får en månad till på sig.
/Stefan
Alexander-VG-zon3
15-05-2011, 13:20
Mullbär är sena, speciellt efter en frostnatt kan det ta tid för dom att komma igång igen.
Ja min Morus står och stampar och den ser inte mycket ut för världen! Men om dom är sena så får jag väl vänta lite till...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.