Full version: Tusenskönor
Lena zon 5
Sådde tusenskönor och de utvecklades jättebra. Flyttade sedan ut dem i växthuset för ca 2 veckor sedan. De är omskolade i 2 olika lådor. Ena lådan fortsatte att utvecklas bra och ser pigg ut med gröna blad men den andra lådan har något hänt med. De plantorna verkar ha stått helt still i växten och bladen blir som röda och hela plantorna ser som allmänt hängiga ut. Förstår inte vad jag gjort för skillnad på dom. Kan de bli röda av för mkt solljus, för mkt näring eller vad kan ha hänt?
Red Top
Det kan nog vara både solen och för mkt näring.

Tusenskönor kräver inte särskilt mycket näring. Själv har jag alltid direktsått dem ute i gräsmattan. Jag tillhör nämligen de konstiga människorna, som gillar "ogräs" i gräsmattan. giggle.gif

Det har alltid lyckats bra, och är ju mkt enklare än att förodla dem inomhus.

Glömde skriva, att du nog kan ställa ut dom på en plats där solen inte ligger på hela dagen, halvskugga alltså, så mår de nog bättre än i växthuset. Under förutsättning att du bor i en växtzon där det inte längre är stark frost på nätterna. Sluta också att ge växtnäring.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon