Margith
Jag har aldrig grillat djupfrysta hamburgare.
Ska jag tina dem innan? Ska jag marinera dem? Isf mottages förslag på marinad tacksamt. Nån färdigköpt marinad kommer inte över min tröskel, jag gör den själv shy.gif
Eller räcker det med lite salt, peppar och olja? Olja gissar jag att jag måste ha, fastnar de inte i grillgallret annars?
Hjälp!
malcolm
Någon form av halster att klämma dem emellan rekomenderas, de skall inte tinas innan. Kryddning sker efter tycke och smak.
Margith
Tack Malcolm, du är en klippa blomma.gif

Men en liten fråga till, halster finns, men fastnar det inte lika mycket i halstret som på grillgallret? Det jag funderar på är alltså: ska jag pensla dem med olja innan, eller är det överkurs? Inte för att jag är så himla brydd över fetthalt, men att tillsätta olja till nåt som är rejält fett från första början känns lite konstigt... om det nu inte är nödvändigt g.gif
malcolm
Köpeburgarna brukar vara så feta i sig själva att de går hyfsat att få loss. Pensla gallret gör fö. varken från eller till då oljan brinner upp.
sofia75
Frysta hamburgare fastnar ALLTID när jag har försökt grilla dom.
malcolm
Man skall vända dem ganska snabbt efter att man lagt dem på grillen så de får en stekyta som inte fastnar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon