Full version: Hur ofta vattna?
Tekedon
Jag och min flickvän gjorde häromdagen i ordning ett litet enkelt växthus på gården, cirka 1,30 x 1,30 m, det består av 3 gamla fönsterrutor och en bit plast. wink.gif Vi satte ner dill, persilja, rädisa, morot och sallad.. Nu undrar jag hur ofta det ska vattnas där inne? Enligt min flickvän så ska man inte vattna för ofta så länge det bara är frön nere i jorden, eftersom dom kan spolas upp till ytan. Jag har verkligen ingen erfarenhet av detta så behöver hjälp. smile.gif
rosita
Det brukar synas på jorden när det är dags att vattna, annars får man känna efter. Jorden ska helst vara jämnt fuktig tills fröna grott, men sedan får man gå efter känsla. Känns jorden torr, ska man vattna. När allt grott, så är det viktigt att vattna ordentligt varje gång och sedan låta jorden torka upp mellan gångerna.
*Stintan*
Man får ju vattna försiktigt med stril så att jorden hålls jämnt fuktig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon