CITAT (uno @ 23-02-2004, 10:04)
CITAT (ThomasJ @ 22-02-2004, 22:30)
Jag gjöt en grund av leca-block (15cm) och har en bädd av singel och 14cm frigolit innanför. (se hemsidan).
Jag har inte lagt klart golvet ännu, så jag testade att sticka ner handen nu i vintras (det kanske var 5-10 grader kallt utanför växthuset och någon grad varmt inuti), och i grunden var det varmare än så..
Och nu har jag bara haft en fläkt påslagen utan värme för att få luften att cirkulera. Ingen extra värme.
Vet inte vad jag skulle skriva egentligen.. :blink: :wacko: :P Ville nog bara skriva att det är bra med isolering, ju mer desto bättre.
/Thomas - lite tanksprid just nu..
Thomas, inte färdig med golvet. Vad an detta? Jag började ju senare än Dig och mitt golv är klart. Varför dessa rader- kanske för att retas lite.
Om en månad kommer jag att börja använda växthuset lite mer. Hitills har jag enbart haft det till att sitta och njuta under soliga dagar.
Uno, det är ju så klart att jag kommer sätta igång det nu den 1mars..

Det som är kvar att göra är att lägga några rader klinkers, och det hanns inte med innan vintern.. Men annars är det up-and-going!!

Jag har småfixat lite bara under vintern, skall nu till helgen börja på nytt igen..
Men visst är det härligt att sitta där och bara mysa..

Hade ju ca 20 grader där förförra helgen.

Och det bara var några plusgrader utanför..
//Thomas