Jensoqvist
Hej!
Har några funderingar så tänkte vända mig hit. Jag har satt chilikärnor från konsums chili i februari och nun är dom väl 1-2 dm höga. Jag undrar varför bladen som kommer är skrynkliga i toppen och det står still. Knappt så det växer något. Samma syndrom återfinns även hos ett citronträd som en kompis satt här.

De står i vinterträdgård(inglasad innegård) och de står i princip på friland(stor kruka på 1*1m). Har varit väldigt varmt några veckor där inne innan hyresvärden slagit på systemet för luckorna i taket. Har planteringsjord, vattnat lagom mycket... Vad kan vara problemet?

Har även lite frågor kring bougganvilla och doftranka ang blomning. Hur får man dessa att blomma? Krävs direkt solljus?
Christine D
Vet ej vad det kan bero på. Kanske om du fått ohyra på plantorna, det är lätt hänt på citron och chili. Jag har haft chiliplantor som blivit angripna av insekter. Titta igenom de noga och om du hittar något är det såpvatten som gäller. Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon