håbelåbe
Hej,
Jag har ett litet växthus med två takluckor med hydrauljustering. Skivorna är av plast och har börjat spricka upp i kanten och jag har inte hittat var jag kan köpa nya. Det är ca 3mm ganska mjuk plast, ca 53*55 cm.
Någon som vet var man skaffar dylik?
/Mats
Davidoff
De som säljer växthus, säljer även lösa plastskivor. Enklast om du vet vem som gjort huset så får du samma typ. Willab, Skånska Bygg, Hobbyväxthus etc.
/D
aromata
Är det plexiglas kan du köpa det på vilken byggmarknad som helst. De kan även kapa till rätt storlek.
Davidoff
Exakt, jag snackar bara om kanalplast, luftfylld.
GME
Willab säljer kanal plast i olika tjocklekar och storlekar, antagligen som reservdels skivor.
håbelåbe
Det är plexi misstänker jag. Tänkte inte på bygvaruhus...=talanglöst. Tar en runda.
Tack för tips.
Jag har förresten ingen aning om vad det är för fabrikat på växthuset. Har beställt willabs katalog för att se vad som finns. Skulle gärna byta en stor del av 3 mm glaset mot kanalsplast för att slippa skydda mot solen.
smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon