Eva St
Fick Willabs katalog idag och blev helsjuk på en massa grejor vad gäller växthus inglasade uterum mm. mm. Men fick en fundering om deras staket och skärmväggar kan vara något att sätta upp som räcke runt altanen på stugan det som finns där börjar ge sig och det är hög tid att fixa något nytt fastnade för deras skärmvägg som heter Mölle - åkte ut och mätte hela altanen och det var hemskt vad stor den var när man ska inhandla något nytt annars tycker jag den gott kunde vara ett par kvadratmeter större. Någon som har erfarenhet av om det är något att satsa på eller om det är för vekt. Tycker det ser ganska rejält ut på bild men man kan ju bedra sig. Funderar på att ta den som är 1,13 hög blir den högre tar den utsikten över sjön och det vore ju synd. Tacksam för råd
Eva St
Ingrid på Västkusten
Skärmväggar finns ganska fina på Jaha och jabo med :-) båda finns på Nätet.
Läckert är också Plus i Danmark, förs av de flesta bygghandlare.

Hälsar Ingrid
uno
satsa på kvalié. Jabo är bra. Snyggt är skärmar i tvåsteg på höjden.
dvs från golv är det täckt någon meter högt däröver en överliggare.
Antingen är det helt fritt mellen den täckta delen och överliggaren eller också är där en gles spalje.
Berith
Jabo - tips och inspiration. Har också funderat på att sätta upp skärmväggar för att avsluta uteplatsen mot grannarna.
Ingrid på Västkusten
www.plus.dk

T o m min lokala byggmarknad i Mölnlycke har broschyrer!

Hälsar Ingrid
Berith
Oj Ingrid, där fanns mycket snyggt! Hur hittar man deras återförsäljare här i Sverige tro? unsure.gif
Berith
Jag hittade en hel radda svenska återförsäljare! sleep.gif

Här är dom!
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Willab har visst öpper hus int e denna helg men nästa!

Hälsar Ingrid
Eva St
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 20-02-2004, 15:39)
Todeloo,

Willab har visst öpper hus int e denna helg men nästa!

Hälsar Ingrid

CITAT

Varför just den helgen är det bara för jag jobbar hela helgen tro men förresten har vi väl inget Willab i närheten här så det var kanske lika bra att jag jobbade då.

Klart intressant att kolla på Jabo dessutom fanns det ju återförsäljare alldeles i närheten Tusen Tack för tipsen
Eva St
Eva St
Var inne i stan och tittade på Jabo kollade deras exclusive program tillråga
på allt hade de det hemma och nu är det ju lite svårt att tänka sig det vekare alternativet. Fastnade med hull och hår för deras räcke i denna serie. Såg verkligen rejält ut men det är klart att kassan blir ju desto skralare men kanske inte på sikt - om det är längre livslängd på detta med kraftigare dimension eller är det att ta i i överkant?????
Eva St
Ingrid på Västkusten
Mkt (utan ha tittat på staketet i fråga) är ju överdimensionerat när det gäller uteplatser - nu tänker jag på pergolas staket etc just för det ser snyggt ut :-)

Hälsar Ingrid
MRLINDELL
Båstad är lite väl långt för öppet hus. Nästa blir nog trädgårdsmässan i Sollentuna (tror jag det är). Har i alla fall lagt årets order till Willab idag!
Alla möjliga saker. Nu är det bara våren och solen som saknas snart!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon