Full version: Morberg-stekhäll
lasen
Hej Alla!

Skrev ett inlägg för väldigt längesen när jag bad om tips för att bygga/mura upp en grill som jag kunde ha en "morberg-stekhäll" på. (Muurikka)

Min fader hade en gammal gasolgrill han ändå skulle slänga på tippen, givetvis tog jag chansen och började spåna fram om jag kunde använda den istället.

Tyvärr tog jag ingen bild på grillen i de skicket den befanns sig i innan jag började såga. Men träet var totalt nerfettat och skitet och allmänskicket var uruselt.

Här är dock en bild på hur grillen ser ut ny:

[attachment=60673:22256.jpg]

Hade en kompis över med vinkelslipen, slipade ner träet och oljade in med hård-trä-olja.
Här är resultatet:

[attachment=60674:218042_1...085369_n.jpg]

Återanvändning av gasolgrill, perfekt att använda gasol istället för kol eller trä under då jag kan bestämma temperaturen på ett helt annat sätt.

Här ser ni den "in action":

[attachment=60675:225711_1...156051_n.jpg]

Kommentarer? smile.gif
malcolm
Väldigt fint och maten ser läcker ut, håller med om att det är bättre med gasol till en sådan stekhäll just för att kunna reglera värmen som man vill men slipade ni verkligen ner träet med vinkelslip...?
lasen
Haha, den meningen blev lite fel kanske smile.gif Vi kapade o kupade grillen så hällen ligger stabilt. Sen slipade jag ner träet med en vanlig slipmus smile.gif
malcolm
Bra, då är jag lugn. yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon