Full version: Vad i hela friden
Gåsis
Jag sår ju alltid en massa perenner och en del av dom får min mamma att sätta i sin rabatt. Det fick hon även förra året, en liten en där etiketten ramlat bort. Sen växte den och växte och växte...tills den mer liknade en vedartat buske/litet träd, nästan två meter hög. Mitt i rabatten, hur fel som helst. Men det trodde inte vi var någon fara för vi har ju zon sju så här dör en hel del bort och framför allt vedartad. Men hur förvånad blev jag inte i vår när hela busken lever, den har inte frusit ner ett dugg.

Förra året när jag var i wien tycker jag mig ha sett något liknande som växte efter vägarna... Ett flerstammigt litet träd. Men vad kan det vara? Ska jag spara eller slänga?

Gossen Ruda
Först fick jag det till en druvfläder men det är för många parblad. Nånstans i det häradet är det dock nog.
Gåsis
Den är bara i utspringet ännu, bladen blev rejält stora. Druvfläder skulle jag iofs inte säga nej till men jag tror den har mindre blad. Lite längre upp på stammen grenar den sig.

Huggorm
Det ser väldigt mycket ut som druvfläder, inte minst färgen. Att det verkar vara för mycket parblad är nog en synvilla, det är ju flera löv på bilden.
Gåsis
Jag går på druvfläder. Färgen på bladen stämmer väl in med deras, det enda är att dom kommit lite längre i bladsprickningen här men det kan ju bero på läget. Som jag minns från förra året blir den här aldrig helt grön i bladen utan skiftningen blir kvar. Nåja, sa jag så sent som för ett par timmar sen att jag ville köpa en druvfläder kan det ju inte bli bättre.

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon