Full version: Sjuk rosa moyesii
Sarasl
Hej!

Min rosa moyesii inköpt i fjol ser inte frisk ut. Barken har mörknat, blivit mjuk och lite skrynklig. Ser ut som den släppt från underlaget. När jag köpte plantan var den beskuren i toppen av den ganska grova stam som nu ser sjuk ut. Undrar om det kommit in väta där under vintern och orsakat detta problem. Någon som vet vad det kan vara och framförallt om rosen går att rädda? Den har andra tunnare stammar som fortfarande ser friska ut.

Vänliga hälsningar,
Sara
Ezereht
Gissningsvis har den frusit i vinter. Men då det finns andra nya skott är det säkert lungt. När den väl etablerat sig kommer det ju komma nytt friskt nerifrån. Roten lever säkert. Låt den bara vara och sköt om den som du skulle gjort annars, dvs. lite gödsel på vårkanten, vattna om det är torrt ute.
Sarasl
Tack för uppmuntrande ord! Ska försöka utrusta mig med tålamod och ge rosen en chans smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon