Full version: hyllor till växthus
pelargonfreak
Var hittar man billiga hyllor till växthus ?
Villab har men dom är ganska dyra finns det fler som har ? confused.gif
Bock
Hej! Jag är ute efter hyllor också och hittade dessa. Lite billigare än willab!!

http://www.skanskabyggvaror.se/produkt/tra...a_50x150cm-5566

Funderat på och se vad Elfa kan ha i hyllväg ???

Ha Det !
pelargonfreak
Tack dit ska jag åka och titta tummenupp.gif
malo
Jag köpte några hyllor på IKEA:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103727

Passade perfekt i mitt växthus. Gick in på långsidorna undet "takfoten" och gick att förankra lätt i stagen, mellan tak och vägg, med buntband. Billigt och lätt att både ställa dit och ta bort.
Davidoff
IKEA var bra. Fattar inte hur domandra kan ta 500 för EN hylla. Men jag har också köpt såna. Funderar på att sno hyllor från nåt gammalt kylskåp och hänga upp med ståltråd.
Bock
Visst kan man göra på det ena eller andra sättet men för mig är det viktigt att det ser bra ut och är praktiskt....

Om man köper dessa hyllor tex ... http://www.skanskabyggvaror.se/produkt/tra...a_50x150cm-5566

Då kan man odla saker under och släppa igenom hyllan samt ställa saker på ( jag som odlar i krukor ) jag skulle lägga upp bilder igår men batteriet tog slut sa fixa detta så kan ni se hur jag menar....

Eller dessa så kan man fälla ner dem när man inte behöver de längre ... http://www.willabgarden.se/fullpost.asp?Av...2039&page=1

Men sen får man se vad man tycker det är värt att lägga ut på sitt växthus... ( Jag har lagt ut mycket flis flirting.gif )

Här är lite bilder i från 2009 ... och sen kommer det för i år och då kan man se vilken förändring man gjort

Krukodling
[attachment=60799:Lite_Chi...se_Saker.JPG]

Växthuset ( Ingen Bra Bild )
[attachment=60798:Upplyst_V_xthus.JPG]
pelargonfreak
Det var det jag tänkte att det måste vara trådhyller som släpper igenom ljus, eller om det finns glashyller någonstans ? confused.gif
Bock
Gå in på min profil och välj ( Mina Album ) så kan ni kolla på några bilder från 2009... Ska lägga upp bilder i det nya albumet senare idag....

Ha det!
Bock
CITAT (pelargonfreak @ 20-05-2011, 07:22) *
Det var det jag tänkte att det måste vara trådhyller som släpper igenom ljus, eller om det finns glashyller någonstans ? confused.gif

Jag måste ha trådhyllor eftersom jag odlar enbart i hinkar ( men det förstår ni när ni ser bilderna )

Visst går det gör så här om man vill tex men då kan växterna inte vara så höga ect...

Ikea Hyllor
[attachment=60800:Hyllor_M..._P__Ikea.jpg]

Dessa kan man inte odla under
[attachment=60801:v_xthus_bild_3.jpg]

Ska sova nu har jobbat natt kommer tillbaka om några timmar....

Ha det!
Davidoff
Trådhyllor är bra. Och i ärlighetens namn vill man ju ha gröna...så då slantar man upp.
pelargonfreak
Ja det får nog bli så vad gör man inte för sina växter ? Dom som du har fån Ikea funderad jag också på förut otroligt billiga. flirting.gif
Rospinglan
Ikeahyllorna är jättebra. Jag har dem till mina frösådder inne först. Sedan i växthuset. Ett tips är att vända hyllplanen och lägga i bevattningsduk.
pelargonfreak
Det var smart idea.gif
Bock
CITAT (Rospinglan @ 22-05-2011, 07:35) *
Ikeahyllorna är jättebra. Jag har dem till mina frösådder inne först. Sedan i växthuset. Ett tips är att vända hyllplanen och lägga i bevattningsduk.

Jag har gjort precis som du i detta fallet tummenupp.gif

Skulle lagt upp bilder i lördags men han inte så det får bli idag ( då kan ni kolla hur jag gjort )

Har fixat med lite bilder nu....
Bock
Ska sova en stund får lägga upp lite mera bilder senare idag....

Här ska jag köpa en trådhylla och ha lite chiliplantor på....

[attachment=60916:V_xthuse...Linor_03.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon