Jag funderar som bst p nr jag vgar plantera ut mina tomat och djungelgurkplantor i vxthuset. Jag bor i gteborgsomrdet och har ingen extra vrme i mitt vxthus. Fastn jag sdde mina frn precis samma tid som jag brukar s har jag i r ftt en djungel i "tomatfnstret".
Har funderat p att prova plantera ut ngra av tomaterna fr att testa om de klarar sig d jag nd har lite fler plantor n jag har plats fr i vxthuset, men jag vet inte, det r ju s trkigt om de dr av att det r fr kallt. Vad tror ni, nr brukar ni plantera ut i kallvxthus?
sa, mlardalen zon 2
17-05-2011, 07:12
Slutet p maj brukar funka hr i mlardalen i gteborg borde det funka att stta ut tomat nu de tl temperaturer nedt +7C djungelgurkan skulle jag vnta ett tag med den vill ha varmare.
aromata
17-05-2011, 08:48
Jag planterade i brjan av maj (zon 1). Vxthuset r ca 18 kvm. Ju strre vxthus desto tidigare kan du plantera eftersom ett stort vxthus hller vrmen bttre ver natten.
h vad bra d ska jag brja frbereda plantorna fr plantering till helgen. Vi byggde vxthuset frra ret s detta r frsta ret jag kan anvnda det hela ssongen s drfr har jag varit s osker! Tack fr era svar, ska bli s roligt att flytta ut
Davidoff
17-05-2011, 23:14
Nsta r: kp en enkel vrmeflkt fr ngra hundra, s kan du flytta ut dina plantor hur tidigt som helst! Jag flyttade ut 1 april.
/D