Tomus
Hur ser dom ut, dom där små otäckingarna? Är det dom där svarta, som barnen skriker högt över, eller skall dom vara bruna?
Åsa, mälardalen zon 2
Det kan vara svårt att se om det är mördarsnigel eller inte på utseendet, de svarta är ofta svensk svart skogssnigel men det finns ju bruna svenska skogssniglar med. Vill man vara abolut säker måste man skicka sniglarna på analys man kan se skillnad på hur de ser ut inuti. Man brukar kunna få gratis arbestämning se länken

http://www.gnm.se/kulturvast_templates/Kul...e.aspx?id=58509

(har man dock mängder så är det troligtvis mördarsnigeln)
Eva i Skåne
Dom svarta är oskyldiga skogssniglar som inte är farligare än att dom skrämmer barn biggrin.gif

Mördarsniglarna är orangebruna. Googla eller sök här på forumet så finns det massor av bilder.
Tomus
Att skicka dom till Göteborg är ju ett bra sätt att bli av med dom smile.gif

Några orangebruna har jag inte sett ännu, ska genast gräva skyttegravar och sätta upp bevakningstorn med strålkastarljus.
HelénE
CITAT (Tomus @ 17-05-2011, 09:03) *
Att skicka dom till Göteborg är ju ett bra sätt att bli av med dom smile.gif

Några orangebruna har jag inte sett ännu, ska genast gräva skyttegravar och sätta upp bevakningstorn med strålkastarljus.

Ja i Göteborg kan de gott bo!

Mördarsniglarna kan tyvärr se ut lite hur som helst, våra är mest åt svarta hållet.

Helén
Tomus
CITAT (HelénE @ 18-05-2011, 07:20) *
Mördarsniglarna kan tyvärr se ut lite hur som helst, våra är mest åt svarta hållet.

Äsch, jag som var lite glad där ett tag. Ska testa med nergrävda ölglas, får försöka låta bli att gräva upp dom själv bara smile.gif
snickareGbg
CITAT (Tomus @ 18-05-2011, 09:38) *
Äsch, jag som var lite glad där ett tag. Ska testa med nergrävda ölglas, får försöka låta bli att gräva upp dom själv bara smile.gif

Hahaha, ja hoppas du inte blir så desperat så du går ut och dricker den ölen biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon