La Fleur
Fick syn p ngra sm ljusgrna "knoppar" p min ena kaktus igr. Blev s klart nyfiken p vad det kan vara... Vad tror ni? Blommor eller "frgrenar" den sig bara?

Eva i Skne
Jag kan egentligen inget om kaktusar s jag kanske r helt ute och cyklar nu, men brukar inte blommorna alltid komma p toppen?
Isfall r det frgreningar, men det vore sklart roligare med blommor s hoppas p det till du fr klokare svar. blink.gif
malcolm
Jag tror det blir bebisar som du sedan kan pilla loss och plantera.
La Fleur
Attans kaktus! Och jag som ville ha blommor angry.gif

Nja, Eva inte alla kaktusar blommar helt uppe p. Men oftast upptill om jag inte har helt fel. Att dessa grna ploppar kommer s hgt upp va anledningen till varfr jag hoppades p blommor.
Den har tidigare frgrenat sig lngre ner och det har inte sett ut p det viset.

Vet inte heller vad kaktusen heter s jag kan inte kolla upp hur knopparna ser ut. Men visst ser dom lite vl sm ut fr att vara kaktusknoppar kanske. De jag har sett p andra kaktusar har varit strre och brjat som kulor som senare ftt skaft innan de slagit ut.

Jag som gav den s mycket berm igr nr jag trodde den skulle blomma. Ska genast g ut och sklla p den ranting.gif

nnu en bild p "barnen"
abbbe
Hmmm.. fast det skulle kunna vara blommor p G...
La Fleur
CITAT (abbbe @ 17-05-2011, 17:08) *
Hmmm.. fast det skulle kunna vara blommor p G...

Ja visst skulle det kunna vara det? Hoppas hoppas w00t.gif

Hade jag vetat vad den heter hade det varit lttare o se hur o var de blommar o hur knopparna ser ut, men jag har ingen aning. Kpte den fr ett r sen o p lappen stod bara "kaktus" *suck*
malcolm
Jag hade en kaktus tidigare som skickade ut sm tussar, en del blev det sm bebisar av och en del vxte ut till decimeterlnga stnglar som sedan utvecklades till underbara blomor. Vet inte vad kaktusen hette men den sg inte ut som dina.
La Fleur
slap.gif Det r tur det finns kunnigt folk p forumen... Detta r inte ens en kaktus!

Det r en Euphorbia. Frmodligen enopla eftersom taggarna r rdare n de ser ut p bild. OM det r blommor p gng r de nd sm. gula och ganska fula faktiskt. Besvikelsen r enorm... wink.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon