smuleborg
Jag har nyligen blivit med MTB och upptäcker som på nytt omgivningarna. Skulle vilja dra med mig (system-)kameran, är det någon här som gör det? Hur förvarar ni den? Vi cyklar mest på grus- och traktorsvägar, men också (än så länge måttligt) på stigar. Tempot är, med våra nybörjarmått mätt, bitvis högt. Jag är uppriktigt sagt rädd att vurpa med kameran (alltså mer rädd om kameran än om mig själv), därför har den fått ligga hemma.

PS/I naturreservaten cyklar vi inte på stigar, vi cyklar till men leder cyklarna i/DS
Aqvakul
Varför inte skaffa en bra kompaktkamera som komplement. Den är lättare att skydda, förvara och hantera när man är ute i skog och mark. Jag gillar att fota med min Cannon G9 från cykeln.... Fast egentligen funkar det mesta med en ännu enklare modell..
Lokan
Det finns ju fina små ryggsäckar som både har hårt 'skal' och är vadderade. I sportbutiker. Och jag tror det finns kameraväskor också som ska tåla hårda tag!
Aqvakul
CITAT (Lokan @ 17-05-2011, 21:45) *
Det finns ju fina små ryggsäckar som både har hårt 'skal' och är vadderade. I sportbutiker. Och jag tror det finns kameraväskor också som ska tåla hårda tag!

Problemet med att packa in kameran för mkt är att man har svårt att komma till skott... ibland händer saker väldigt fort...
smuleborg
Tack för svar! Jag har en kompaktkamera också, men systemkameran ger större fotografisk frihet och bildkvaliteten är (som regel) högre. Å andra sidan har jag tagit (ögonblicks-)bilder med "den lilla" som jag aldrig hade tagit med "den stora".

Jo, det finns nog så pass vadderade säckar att utrustningen skulle hålla för en vurp. Det är väl så man får göra (och missa ögonblicksbilderna eller andra motiv för att man helt enkelt inte gitter "packa upp och ner"). Eller helt enkelt ta med "den lilla". Varför ska allt föresten gå så fort?
Motti
rotfl.gif
Orkidétjuven
Kameran på hjälmen och filma. Det har mina polare här.
Aqvakul
CITAT (Motti @ 21-05-2011, 00:52) *
rotfl.gif

confused.gif Vad är det som är så himla kul?
andersen
CITAT (Aqvakul @ 21-05-2011, 07:26) *
confused.gif Vad är det som är så himla kul?

Tror att Motti skrattar åt dom här raderna....."Eller helt enkelt ta med "den lilla". Varför ska allt föresten gå så fort?"

Aqvakul
CITAT (andersen @ 21-05-2011, 07:30) *
Tror att Motti skrattar åt dom här raderna....."Eller helt enkelt ta med "den lilla". Varför ska allt föresten gå så fort?"

Kanske det... naughty.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon