|
Tänker du ta semester från odla i sommar?
Fjortispower
17-05-2011, 17:44
Ja, det kommer bli ett uppehåll av mig, wihoo faktiskt (tycker det är positivt för då har man annat att göra!)
Aqvakul
17-05-2011, 18:08
Nej, men det blir alldeles säkert mer utomhusaktiviteter och därmed mindre häckande framför datorn..
*Stintan*
17-05-2011, 18:28
Nä inte helt men lite mindre blir det nog.
merlin68
17-05-2011, 19:08
kanske, brukar tröttna ibland och kan vara bort i åratal då
*Stintan*
17-05-2011, 19:16
CITAT (merlin68 @ 17-05-2011, 20:08)  kanske, brukar tröttna ibland och kan vara bort i åratal då  Oj hur länge har du varit medlem?
merlin68
17-05-2011, 19:31
CITAT (*Stintan* @ 17-05-2011, 20:16)  Oj hur länge har du varit medlem?  Under merlin68 sedan ett par år men ej speciellt aktiv i forumet men har varit med sedan starten- kan det har varit omkring 1998  ? Hade ett annat namn då men kan för inget i värden minnas det så jag fick ta ett nytt
*Stintan*
17-05-2011, 21:08
Aha tänkte väl men eftersom det står att du varit medlem bara drygt ett år bara så lät det du skrev lite märkligt
Myosotis
18-05-2011, 07:15
Nej tvärtom, på sommaren är jag här mer när det inte går att vara ute. Tyvärr får jag då prata med mig själv i meningslösa tråden för det brukar inte vara så många andra här.
CITAT (Myosotis @ 18-05-2011, 08:15)  Nej tvärtom, på sommaren är jag här mer när det inte går att vara ute. Tyvärr får jag då prata med mig själv i meningslösa tråden för det brukar inte vara så många andra här.  Det var synd. Får man fråga varför du inte kan vara ute under sommaren?
Myosotis
18-05-2011, 10:02
Hatar värme.
Skruttis
18-05-2011, 10:44
CITAT (Myosotis @ 18-05-2011, 11:02)  Hatar värme.  Usch då, det kan inte vara roligt. Om jag får din värme (som jag älskar) så får du alla mina minusgrader och all snö jag kan uppbringa. Okej?
Aldrig!!! Om jag skulle ta semester från Odla vad skulle jag då fylla det svarta hålet med istället???
Överbölingen
18-05-2011, 11:05
Vecka 22+ blir det förmodligen total semester pga ny knäled. Tyvärr torde det bli massor av aktivitet sedan, men det får ni stå ut med. Och fri associering kommer jag nog att fortsätta med  .
CITAT (Myosotis @ 18-05-2011, 11:02)  Hatar värme. Aha. Men blir du inte lockad av ljuset, dofterna och grönskan ändå?
malcolm
18-05-2011, 12:02
Jag skulle vikja ta semester från Odla eller från datorn överhuvud taget eftersom det går åt alldeles för mycket tid vid denna maskin.
Elisabeth-Västkustkolonisten
18-05-2011, 12:29
Jag sitter också alldeles för mycket framför datorn just nu Men att vara på odla går i vågor. Merlin det är konstigt att jag inte minns dig från tidigare. Jag är ju med sedan dag 1 men även jag hade annat namn. Tyvärr knyckte någon mitt namn vid förstqa omställning och nyregistrering. Men man kände ju alltid igen folk, även med annat namn. Under tiden med modemuppkoppling var man ju inte uppkopplade hela tiden. Kl. 18.00 bleb det billigare, efter det gick man in Ja det var tider det..... ( men till stugan åkte PC´n med - var man redan beroende då? ) Elisabeth
Ja. Här blir det semester från Odla. Har för mycket att göra och vill ta tillvara den varma årstiden med aktiviteter utomhus.
Semester från ODLA  det blir väl ingen semester. Jag köper varje sommar ett 4-mån. mobilt för att kunna kolla Odla. Hemska tanke en sommar utan Odla. Det finns ju regniga dagar och vad skulle man då göra. Odla ingår ju in min vardag - så är det.  - min kompis Odla.
CITAT (Alba @ 18-05-2011, 14:09)  Semester från ODLA  det blir väl ingen semester. Jag köper varje sommar ett 4-mån. mobilt för att kunna kolla Odla. Hemska tanke en sommar utan Odla. Det finns ju regniga dagar och vad skulle man då göra. Odla ingår ju in min vardag - så är det.  - min kompis Odla. När det regnar (det gör det nu) då är jag på odla. Soliga varma dagar, har jag semester.
merlin68
18-05-2011, 14:42
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 18-05-2011, 13:29)  Jag sitter också alldeles för mycket framför datorn just nu Men att vara på odla går i vågor. Merlin det är konstigt att jag inte minns dig från tidigare. Jag är ju med sedan dag 1 men även jag hade annat namn. Tyvärr knyckte någon mitt namn vid förstqa omställning och nyregistrering. Men man kände ju alltid igen folk, även med annat namn. Under tiden med modemuppkoppling var man ju inte uppkopplade hela tiden. Kl. 18.00 bleb det billigare, efter det gick man in Ja det var tider det..... ( men till stugan åkte PC´n med - var man redan beroende då? ) Elisabeth Jag är utlänning, kan det vara så att mitt språk har utvecklats med åren och det är därför du inte känner igen mig  ? Jag känner inte igen dig heller vad hette du förut? Jag känner inte igen så många heller men har alltid haft dåligt minne. Ingrid från västkusten var en tidig odlait liksom jag, hon gjorde tvålar bl annat. Mycket trevlig och kunnig odlare, undrar var hon tog vägen?
Myosotis
18-05-2011, 18:06
CITAT (Skruttis @ 18-05-2011, 11:44)   Usch då, det kan inte vara roligt. Om jag får din värme (som jag älskar) så får du alla mina minusgrader och all snö jag kan uppbringa. Okej?  Vad snällt. Låter som ett bra byte. CITAT (abbbe @ 18-05-2011, 12:24)  Aha. Men blir du inte lockad av ljuset, dofterna och grönskan ändå? Ljuset är lika jobbigt när det blir för mycket (vilket det är redan nu tycker jag), sover dåligt/inte alls. Nyslaget gräs doftar gott och vissa blommor, jo det tycker jag om. Grönskan... njaaa träd är ännu vackrare utan löv. Brännässlor bränns, kirskål växer och det sitter miljarder knott och fästingar i grönskan och vill äta upp mig. Men visst gillar jag blommor, fjärilar och fågelungar, allt är inte dåligt med sommaren, men den gör mig både stressad och väldigt, väldigt trött. Ber om ursäkt för ot men det var ts som frågade
Låter jobbigt... hoppas du hittar något extra kul med denna sommar ändå!
Själv älskar jag sommaren och avskyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyr vintern i jämförelse!
Hursomhelst, ot var det...
Huggorm
18-05-2011, 18:18
CITAT (Myosotis @ 18-05-2011, 19:06)  Ljuset är lika jobbigt när det blir för mycket (vilket det är redan nu tycker jag), sover dåligt/inte alls. Ja, så är det. Liksom året skall ha årstider, skall dygnet ha dag och natt. Midnattsol är nästan lika påfrestande som den arktiska vinterns ständiga mörker. Själv skall jag inte ha semester varken från odla eller IRL. Jag har lovat att jobba hela sommaren
Meriona
18-05-2011, 18:23
Jag tar aldrig semester från Odla om jag bara är hemma och har tid. Men i sommar kan hända att jag inte har tid, men det får vi se!
CITAT (merlin68 @ 18-05-2011, 15:42)  Jag är utlänning, kan det vara så att mitt språk har utvecklats med åren och det är därför du inte känner igen mig  ? Jag känner inte igen dig heller vad hette du förut? Jag känner inte igen så många heller men har alltid haft dåligt minne. Ingrid från västkusten var en tidig odlait liksom jag, hon gjorde tvålar bl annat. Mycket trevlig och kunnig odlare, undrar var hon tog vägen? Jag saknar också "Ingrid från västkusten" En kunnig och trevlig odlait. CITAT (Myosotis @ 18-05-2011, 11:02)  Hatar värme. Du kan få min kyla och skitväder, så tar jag din värme. (min kroppsvärk blir bättre med värme. PS Harry har blivit farsa. DS
Meriona
18-05-2011, 19:16
CITAT (pejori @ 18-05-2011, 20:06)  ...... PS Harry har blivit farsa. DS   Åååh så sött! Kan du inte lägga in bilder under husdjur? *plis*
CITAT (Meriona @ 18-05-2011, 20:16)  Kan jag och ska göra när jag kommer hem igen.
Meriona
18-05-2011, 19:34
CITAT (pejori @ 18-05-2011, 20:30)  Kan jag och ska göra när jag kommer hem igen. 
herkules
18-05-2011, 21:49
jag sitter gärna framför datorn på sommaren då jag inte heller är speciellt förtjust i vare sig sol eller värme. för mig blir det ingen semester från odla.
Kommer självklart att titta in då och då :)men just framöver har jag fullt upp med mitt eget odlande ;)har massor av potatis grönsakre plus ett Växthus på 10 kvm att sköta och så vet jag att vi kommer att ha massor av folk här framöver !barn barnbarn släkt vänner grannar kompisar kompisar till våra barn mm hela sommaren nu  ska bli skitkul  Ser fram emot det men med lite bävan
Myosotis
19-05-2011, 08:16
*Stintan*
19-05-2011, 08:35
Är det inte semester att sitta o uggla på odla?
CITAT (*Stintan* @ 19-05-2011, 09:35)  Är det inte semester att sitta o uggla på odla?  Stintan, jag instämmer!
CITAT (*Stintan* @ 19-05-2011, 09:35)  Är det inte semester att sitta o uggla på odla?  Jo! Men vissa kanske tänker ta semester från själva odla  och då kanske man har jobb hela dagarna, då har man inte semester. Men man har semester från odla då. T.ex.
bergvallmo
20-05-2011, 14:44
Tror nog jag kommer att vara här mer nu när värmen kommer. Går som i ide under vintern och bara jobbar... Fast Geocachingen tar ju en del av den lediga tiden förstås
Katarina H
21-05-2011, 22:39
CITAT (merlin68 @ 18-05-2011, 15:42)  Jag är utlänning, kan det vara så att mitt språk har utvecklats med åren och det är därför du inte känner igen mig  ? Jag känner inte igen dig heller vad hette du förut? Jag känner inte igen så många heller men har alltid haft dåligt minne. Ingrid från västkusten var en tidig odlait liksom jag, hon gjorde tvålar bl annat. Mycket trevlig och kunnig odlare, undrar var hon tog vägen? Jag hade också en tidigare profil, men tappade bort den. Och Ingrids tvålar kommer jag ihåg, jag köpte några av henne som doftade härligt! Kul att forumet lever kvar och förnyas!
Fjortispower
01-06-2011, 13:36
Dags att säga Adjö [attachment=61182:ByeBye.gif] (det blir student, resa och jobb för mig!) Tillbaka i höst som ett brunare monster!
Biggan_
01-06-2011, 23:23
CITAT (Fjortispower @ 01-06-2011, 14:36)  Dags att säga Adjö [attachment=61182:ByeBye.gif] (det blir student, resa och jobb för mig!) Tillbaka i höst som ett brunare monster!  Härligt! Ha det gott i sommar!
CITAT (Fjortispower @ 01-06-2011, 14:36)  Dags att säga Adjö [attachment=61182:ByeBye.gif] (det blir student, resa och jobb för mig!) Tillbaka i höst som ett brunare monster!  Jag önskar dig lycka till med sommarjobbet och en riktigt fin sommar.
Mårbacka
02-06-2011, 12:53
Och jag tror jag håller mig i odla i sommar, är inte heller speciellt förtjust i högsommarvärme
Som ny här lär jag nog inte ta semester från odla, då jag inte hunnit läsa igenom allt ännu. (Undrar om man någonsin blir klar med det?  ) Men kanske en paus när jag åker på småresor till fjällen och tallinn. Men det lär säkert kompenserar av bilder och förfrågningar på vad det är för udda växter jag sett  Gillar odla väldigt mycket. Och ni alla verkar hur trevliga som helst, så jag får nog svårt att låta bli att surfa in här, speciellt när det brukar bli så mycket dötid på jobbet. Glad sommar till er alla!
Myosotis
03-06-2011, 09:51
CITAT (Fjortispower @ 01-06-2011, 14:36)  Tillbaka i höst som ett brunare monster!  Hihi Lycka till med sommarjobbet!
ninnisky
07-06-2011, 11:04
Odla kommer aldrig längre bort än till byxfickan - där har jag min androida mobil. Ingen semester här förrän någon gång i höst när jag ska till Burma där funkar inget nät!!
Huggorm
07-06-2011, 19:46
CITAT (ninnisky @ 07-06-2011, 12:04)  Odla kommer aldrig längre bort än till byxfickan - där har jag min androida mobil. Ingen semester här förrän någon gång i höst när jag ska till Burma där funkar inget nät!! Spännande, Burma/Myanmar ligger högt på önskelistan. Intressant med länder som nätt och jämnt är tillåtna att besöka. Men nog finns det väll mobilnät där också nu? Inget 3G för surfning dock, det har ännu knappt nått utanför västvärlden.
Överbölingen
07-06-2011, 22:54
Ibland regnardet utan åska och vad gör man då? Jo glappar lite på odla.
CITAT (Överbölingen @ 07-06-2011, 23:54)  Ibland regnardet utan åska och vad gör man då? Jo glappar lite på odla. Eller när det är för varmt ute. Just nu 29° i skuggan - då är det skönt med en paus vid datorn = Odla.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|