Den här godingen hittade jag i ett av mina odlingstråg. En av de största jag sett(i vår svenska natur) och väldigt vacker.
Kroppen är c:a 2 cm och den ser ut att ha päls, men det framgår inte på bilderna. Den verkar handikappad också, har kanske varit i slagsmål. Ett av benen på höger sida verkar saknas och ett är mkt mindre än på vänster sida.
Gossen Ruda
19-05-2011, 16:34
Du har vattnat för mycket, du har lockat dit en kärrspindel. (Fast det nog snarare så att det är ett ungdjur och de kan man hitta överallt)
Red Top
19-05-2011, 20:12
Tack snälla Rudan!
Jag ska hålla igen med vattningen. Om det nu är ett ungdjur; hur stor blir den som vuxen? [attachment=60793:th_bitin...lssmiley.gif]
Och hur är det med benen? Är den född handikappad eller har den kanske slagits?
Gossen Ruda
19-05-2011, 20:33
Kroppslängd över 2 cm och ben i samma proportion. En maffig sak. De skall vara 8-beniga så något måste ha hänt.
Red Top
19-05-2011, 20:54
Tack igen!
Jag får väl döpa den till "Träskmonstret", så jag kommer ihåg namnet.
amaira
20-05-2011, 06:52
Den verkar ha tappat höger bakben (bakersta), spindelben lossnar lätt om de fastnar någonstans. Höger framben (det främsta) är mycket mindre än det vänstra. Varför det blivit så, vet jag inte. En sådan trevlig gäst du fått! Nu måste du odla ett litet kärr till den. Det kan bli fint!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.