Alba
I min stationära dator har jag så att när jag går in i Hotmail så ser jag alla mina mailadresser under varandra - jag behöver bara klicka på någon av dessa för at komma in.
Jag har alltså valt att spara och sen spara även lösenordet.

Nu försöker jag göra samma sak i vår bärbara - men hur gjorde jag - ja det är frågan ?

Jag loggar in med en mailadress och väljer att spara även lösenordet.
Därefter loggar jag in med nästa mailadress osv.

Men - när jag går in i Hotmail syns bara den mailadress jag använde senast.

Hur gör man för att alla ska sparas och visas när jag går in i Hotmail ?
skånepåg
Menar du multi loggin?? Annars vet jag inte ohmy.gif
Fjortispower
Jag tror jag förstår hur du menar. Jag har tre s.k. hotmails, en skolhotmail, jobbhotmail och en privat hotmail. Den dator jag använder nu är precis som din, man kan inte välja vilken man ska logga in på genom att klicka sig till dem, utan jag måste hela tiden logga ut från den tidigare och skriva in det andra kontot hela tiden.

Och jag vet tyvärr inte heller hur man gör så att det blir 'normalt'.
Jordgubbe
Om du ändå väljer att spara inloggningsnamn och lösenord i webläsaren med hjälp av "komplettera automatiskt" under inställningar så kan du lika gärna av dig av en mailklient eller mailprogram som kan hantera flera konton.

Går att ställa in så den kan kollar alla dina konton regelbundet och meddelar när du fått något nya olästa meddelanden.
Alba
CITAT (Fjortispower @ 20-05-2011, 19:47) *
Jag tror jag förstår hur du menar. Jag har tre s.k. hotmails, en skolhotmail, jobbhotmail och en privat hotmail. Den dator jag använder nu är precis som din, man kan inte välja vilken man ska logga in på genom att klicka sig till dem, utan jag måste hela tiden logga ut från den tidigare och skriva in det andra kontot hela tiden.

Och jag vet tyvärr inte heller hur man gör så att det blir 'normalt'.

Det är precis så jag menar.

CITAT (skånepåg @ 20-05-2011, 17:47) *
Menar du multi loggin?? Annars vet jag inte ohmy.gif

Vad är multi login ?

CITAT (Jordgubbe @ 20-05-2011, 19:54) *
Om du ändå väljer att spara inloggningsnamn och lösenord i webläsaren med hjälp av "komplettera automatiskt" under inställningar så kan du lika gärna av dig av en mailklient eller mailprogram som kan hantera flera konton.

Går att ställa in så den kan kollar alla dina konton regelbundet och meddelar när du fått något nya olästa meddelanden.

confused.gif

Är det ett separat program man laddar ner ?
Alba
Så här ska det se ut - (mailadresserna borttagna)
De 3 raderna visas alltid - bara att klicka på den mail jag vill kolla.
[attachment=60809:Namnl_s.jpg]
Jordgubbe
CITAT (Alba @ 20-05-2011, 21:00) *
Vad är multi login ?
confused.gif

Ja, om du vill ha ett litet enkelt och bra separat program som startar när du kommer in i Windows kan jag rekommendera ePrompter, det kan kolla flera Hotmailkonton med jämna intervall. Annars finns det massa addons om du kör Firefox eller installera Thunderbird så får du en mycket bra mailklient liknande Outlook Express.
skånepåg
CITAT (Alba @ 20-05-2011, 21:00) *
Vad är multi login ?
confused.gif

Nej men enligt den bilden nu, så verkar du ha multi login??
Hur ,enar du annars?? Det är ju bara att logga in??

CITAT (Jordgubbe @ 20-05-2011, 21:11) *
Ja, om du vill ha ett litet enkelt och bra separat program som startar när du kommer in i Windows kan jag rekommendera ePrompter, det kan kolla flera Hotmailkonton med jämna intervall. Annars finns det massa addons om du kör Firefox eller installera Thunderbird så får du en mycket bra mailklient liknande Outlook Express.

Jag har mitt msn synkat till allt som finns biggrin.gif Ser allt där direkt >:D
Alba
CITAT (skånepåg @ 20-05-2011, 21:12) *
Nej men enligt den bilden nu, så verkar du ha multi login??
Hur ,enar du annars?? Det är ju bara att logga in??
Jag har mitt msn synkat till allt som finns biggrin.gif Ser allt där direkt >:D

Den bild jag visade har jag fixat i Paint. I verkligheten ser jag bara ett konto.
När jag sen loggar in med ett nytt konto och sparar så försvinenr det första så vid nästa gång jag öppnar hotmail ser jag bara det konto jag sist kollade.

Hur fixar jag multi login ?
Jordgubbe
Jag är ingen expert så, men vet att Hotmail alltid brukar fråga om man vill spara epostadressen när man loggar in.

Om du letar efter komplettera automatiskt under inställningar och kollar att du accepterar cookies borde det funka.

edit: Kollade lite snabbt nyss och enligt vad jag fick fram så går det bara med Internet Explorer alternativt om du har ett live-konto fast då verkar det som du får alla dina mail från dina adresser i en och samma inkorg.

http://www.sweclockers.com/forum/14-intern...-hotmailadress/
Alba
CITAT (Jordgubbe @ 21-05-2011, 09:53) *
Jag är ingen expert så, men vet att Hotmail alltid brukar fråga om man vill spara epostadressen när man loggar in.

Om du letar efter komplettera automatiskt under inställningar och kollar att du accepterar cookies borde det funka.

edit: Kollade lite snabbt nyss och enligt vad jag fick fram så går det bara med Internet Explorer alternativt om du har ett live-konto fast då verkar det som du får alla dina mail från dina adresser i en och samma inkorg.

http://www.sweclockers.com/forum/14-intern...-hotmailadress/

Ja det alt. hittade jag också. Jag vill inte ha det i samma inkorg.

Det stör mig att jag gjort detta förut och att jag nu inte kan komma på hur jag gjorde. rtfm.gif
Jag tycker att jag läst igenom all info i Hotmail men jag måste ju ha missat något.
Jordgubbe
Du verkar iaf inte ensam om problemet, jag hittar massa information om det men ingen som säger att Hotmail skulle ha tagit bort det och ersatt med Live.

Ibland gör web-baserade tjänster sånt (utan förvarning) och då är mitt bästa tips att ladda ned ett program som regelbundet kollar adresserna och som du även kan skriva svar eller logga in direkt på Hotmail med.
Christina i Taxinge~
Jag har aldrig lyckats få till det så att mina olika hotmailadresser skulle komma upp "på rad" så där som du har i din stationära dator. Det vore ju toppen om det gick!
Men det är ju enkelt att växla mellan de olika adresserna när man loggat in så jag saknar det nog inte heller.
Räcker det inte för dig att växla mellan adresserna.....?
*Stintan*
Jag som har windows live mail behöver aldrig logga in på hotmail. När jag öppnar mailprogrammet så finns alla mina mailkonton under varann och man kan se vilka konton det kommit in nya mail till. Det är både hotmailkonton och ett par andra mer privata jag lagt in.
Jordgubbe
Det lilla programmet ePrompter som jag rekommenderade vet jag inte om det fungerar längre, men annars tycker jag Thunderbird är outstanding. Jag kör inte med flera konton i det, men ska inte vara några problem. Thunderbird startar snabbt och jag ser genast om jag fått några nya email och kan svara direkt i programmet istället för att logga in på Hotmail.
*Stintan*
CITAT (Jordgubbe @ 21-05-2011, 11:03) *
Det lilla programmet ePrompter som jag rekommenderade vet jag inte om det fungerar längre, men annars tycker jag Thunderbird är outstanding. Jag kör inte med flera konton i det, men ska inte vara några problem. Thunderbird startar snabbt och jag ser genast om jag fått några nya email och kan svara direkt i programmet istället för att logga in på Hotmail.

Så det är mitt tips, kan kolla lite om det finns en svensk guide.

Men det funkar ju inte till IE.
Alba
CITAT (*Stintan* @ 21-05-2011, 10:59) *
Jag som har windows live mail behöver aldrig logga in på hotmail. När jag öppnar mailprogrammet så finns alla mina mailkonton under varann och man kan se vilka konton det kommit in nya mail till. Det är både hotmailkonton och ett par andra mer privata jag lagt in.

Stintan - du är en pärla. Det är ju där problemet ligger.
I min stationära har jag Windows Live men inte i den bärbara. Inloggningsblderna ser lika ut.
Min stationära har kraschat så jag kunde inte kolla - och minnet sviker ibland - eller ganska ofta. giggle.gif

Nu laddade jag ner Windows Live även i denna och nu ser jag alla mina mailkonton.

rose.gif thanks.gif
Alba
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 21-05-2011, 10:48) *
Jag har aldrig lyckats få till det så att mina olika hotmailadresser skulle komma upp "på rad" så där som du har i din stationära dator. Det vore ju toppen om det gick!
Men det är ju enkelt att växla mellan de olika adresserna när man loggat in så jag saknar det nog inte heller.
Räcker det inte för dig att växla mellan adresserna.....?

Om du vill ändra så kommer länken till nerladdning längre ner här.
Du kan sen välja att bara det du vill ha - jag valde tex bara mail.

Logga bara in och välj spara både på mailnamnet och lösenordet.
Gör så för alla dina mailkonton.
Nästa gång du går in har du alla på rad.
windows live essentials
*Stintan*
Va bra, kul när man kan hjälpa till, fast man kan ju aldrig veta för så många verkar ha olika operativsystem och webläsare så jag slängde bara in vad jag har.

CITAT (Alba @ 21-05-2011, 15:52) *
Om du vill ändra så kommer länken till nerladdning längre ner här.
Du kan sen välja att bara det du vill ha - jag valde tex bara mail.

Logga bara in och välj spara både på mailnamnet och lösenordet.
Gör så för alla dina mailkonton.
Nästa gång du går in har du alla på rad.
windows live essentials

Ja oftast har man ingen användning för annat än just mail, det andra kan man välja bort för det bara tar plats och krånglar till det.
Alba
Nu har min bild i mailet ändrats.
Möjligheten med flera mailkonton i visningen finns inte längre.
Nu har det tillkommit något om tillfällig kod.

När jag nu går in på Hotmail kommer jag direkt till inkorgen i den mailadress jag använde senast. Jag måste logga ut för att skriva in nästa mailadress jag vill kolla trots att jag markerar att jag vill vara inloggad på samtliga mina mailadresser.

Hur gör man nu för att kunna se alla mailadresser direkt man går in på Hotmail ?

[attachment=62708:Hotmail.jpg]
Irene_L
Så där har det ändrats för mig också! thumbdown.gif Så trist att det försvunnit där det där med att man kan se flera mailadresser!
*Stintan*
Varför installerar ni inte Windows Live Mail?
Irene_L
Jo men det är ju det jag har!
*Stintan*
Vad är det då du inte ser? Dina egna konton eller andras mailadresser?
Alba
Jag har Windows Live Mail.

I bilden jag visar längre upp ska jag ju kunna se mina 4 mailadresser under varandra då jag går in på mailen. Så har jag haft det tidigare men plötsligt en dag ändrades det.

Jag har inte gjort någon ändring.

Om du tittar på mitt inlägg 20/5-11 så ser du hur det ska se ut.
*Stintan*
Hum sån ruta har jag aldrig sett. Jag har det inte så att jag behöver logga in varje gång utan öppnar bara programmet och då finns ju alla konton till vänster under varann och jag ser var det eventuellt kommit nya mail.
Alba
Jag behöver inte logga in varje gång. Alla 4 mailadresserna visas och det är bara att klicka på dem för att läsa.
*Stintan*
Ja då har du väl windows live hotmail kanske och inte windows live mail så det är därför jag inte känner igen det.
Alba
Jag har Windows Live Mail ..........men för Windows XP...........laddat ner här
Det skiljer kanske mellan XP och Windows 7.
*Stintan*
Ja så kanske det är. Tänk va mycke enklare det vore om alla hade samma av allting så man kunde hjälpa varann. smile.gif

Såg att det fanns windows live hotmail man kunde ladda ner också. Ingen aning om det är bättre eller hur det funkar.
Alba
Jag ska titta närmare på Windows Live Hotmail - kanske det är ett alt.

Jag fattar inte riktigt skillnaden men det kanske ger sig själv när jag kollar Windows Live Hotmail mer.
Jag laddar ner Windows Live Mail för XP och får då Hotmail trots att det finns Windows Live Hotmail också.
Men det är kanske inte meningen att jag ska förstå allt. wink.gif
*Stintan*
Skumt jag blev faktiskt nyfiken på hur Hotmailen är och om det är någon skillnad. Kanske skulle ladda ner den och kolla vad som händer.
skånepåg
Tjänsten är nere för tillfället så inget sånt funkar, vet inte när de kommer upp igen =(
Skulle lägga till en gmail, får se nästa vecka eller senare om det funkar tongue.gif
*Stintan*
Vilken tjänst?
skånepåg
Hehe så man kan använda flera mailadresser ^^
*Stintan*
Ja då är det ju ingen vits med att ladda hem Windows Live Hotmail wink.gif
skånepåg
Hehe njae, beror ju på, man behöver ju inte vara uppkopplad om man har nåt sånt eget program för att läsa mailen ^^
Men får se när de fixat det tongue.gif
*Stintan*
Jag är mest intresserad av vad det är för skillnad på de båda mailprogrammen.
skånepåg
Det undrar jag med, jag kollade det innan på nätet men hitta inget speciellt.
Kanske samma program bara andra namn, men numera finns ju typ 10st olika program för varje program för samma sak som funkar likadant och så tongue.gif
Mårbacka
Windows Live Mail, Windows Live och Windows Live Hotmail är en och samma sak. Windows Live Plus är däremot något annat. Skillnad? Ingen anning, troligtvis ingen större skillnad.

Har också bytt dator mot en annan dator, men med samma operativsystem och Windows Live, precis som förra, men upplever samma problem som dig Alba. Jag försöker hitta om det finns ett sätt att lägga till flera konton (obs: jag använder också privat konto och jobbkonto och behöver båda till hands), men kommer inget vart. Skumt.
*Stintan*
Jag har två konton som jag matat in i windows live mail och dom står under varann i vänsterkolumnen. ett mer privat och ett hotmailkonto.

Så här ser det ut
[attachment=62943:wlm1.jpg]
Anki på Öland
Precis så ser mitt Windows Live Mail ut med dom 2 adresser jag har.

Alba
Om jag förstår detta rätt så kommer vi att få leva med det nya utseendet dvs man ser bara ett mailkonto när man går in på Hotmail.
Det verkar som det funnits kritik mot det förra upplägget, vilket jag ju inte förstår. Det var så smidigt att kunna se samtliga konton i en och samma bild.

Hotmail
skånepåg
Skaffa G-mail och lägg till era konto där istället ^^
*Stintan*
CITAT (skånepåg @ 02-08-2011, 13:47) *
Skaffa G-mail och lägg till era konto där istället ^^

Tja vill man att Googles sökmotor ska kunna bläddra i ens mail så kan man ju använda det.
Alba
CITAT (*Stintan* @ 02-08-2011, 14:19) *
Tja vill man att Googles sökmotor ska kunna bläddra i ens mail så kan man ju använda det.

Hur menar du - kan Googles sökmotor leta i mailen ?
*Stintan*
Googlade på G-mail och läste vad det stod i Wikipedia. http://sv.wikipedia.org/wiki/Gmail

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon