Nu r det lite panik!
Vi har grvt ett dike p 30x30 cm och 32 m lngt fr att plantera en hck med Avenbok. Plantorna r bestllda och vntar p handelstrdgrden och i dag var vi och hmta jord fr att fylla igen diket och frbereda fr att imorgon hmta de barrotade plantorna och f dom i jorden.
Har aldrig planterat hck frut men trodde nd vi hade frberett oss p bsta stt och hade koll p lget.
Jag vet sen tidigare att grsmattan dr hcken ska vara blir vldigt blt, liksom svampig och det regnat mycket och p vren. Har lite naivt trott att det kanske beror p att grannens tomt ligger nn decimeter hgre och att hans vatten rinner ner till oss...
Det visade sig nr vi grvde att jorden mestadels bestr utav lera och nr jag pratade med grannen i dag berttade han att nr han vattnat hade vrt dike fyllts med vatten. Jag trodde det hade runnit undan sjlv med han har sttt med en hink och tmt vrt dike fr hand!!!
Hur ska jag kunna plantera mina 100 plantor dr i morgon? Kommer dom ruttna? Vad gr jag? Ska vi drnera nu och hur gr man det?
Bara jag bltte jorden nu i kvll fr att den skulle vara fuktig till dom barrotade vxterna i morgon s mrkte jag att vattnet inte rinner undan och samlas och bildar en liten flod...
Finns det nn som kan ge mig ett snabbt och bra svar!
Tusen tack!!!