Full version: Död schersmin?
mazefr
Vi fick en ca 2m hög schersminbuske förra våren som vi planterade. Den blommade på våren och bar löv under hela sommaren. Den här våren har det bara kommit några löv på vissa grenar, skrapar man på grenarna så är de gröna under barken. Varför har den inte kommit igång än, kan den vara död?
kerstin z5-6
Min har aldrig löv redan denna tid, men det beror ju förstås var i landet man bor.Den brukar i alla fall vara ganska sen.
mazefr
Jag bor i Växjö, allt annat har ju slagit ut. Men det kanske är som du säger att den är sen.
mamamaggan
Vi bor nog i ungefär samma zon och mina schersminer ser ut precis som din. Låt dig inte luras av att en del grenar har fått lite blad medans andra är helt kala.

Så ser de ut i flera veckor till så ha tålamod , den kommer säkert att få blad och blomma.
mazefr
Vad bra! Tack för svaren.
MissLeia
Jag vill bara inflika att min granne har en massa fullvuxna och jag har en liten som planterades förra hösten. Min är helt översållad av blad och grannens har precis börjat komma igång. Så det kan vara så fruktansvärt olika trots att de bara är ett par meter ifrån. Hav förtröstan!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon