Irene_L
Igår när jag gick under det ena äppleträdet fick jag höra att det pep en massa. När jag kollade lite extra var pipet kom ifrån märkte jag att det kom från ett hål i trädet...aha fågelungar!! Jag satte mig en bit ifrån och får se talgoxar som flyger in i ett litet hål i trädet! Åhhh så roligt..dom har bo där och ungar i boet:

[attachment=60818:f_gelbo_tr_d_ram.jpg]
Mitt i bild ser ni hålet där fågelboet är!

Hela tiden flög talgoxarna ut och in med mat till dom hungriga ungarna:

[attachment=60817:f_gelbo_..._parbild.jpg]
Bilden är lite suddig för jag sitter en bit ifrån och sen har jag beskurit bilderna vid datorn.

Igår kväll när jag gick ut blev jag lite orolig för fåglarna för jag fick se en katt komma farande ner från trädet! Åhhh ...bara katten inte tar dom!! Schas katta!!

Men idag var jag ute och kollade! Jag hör ungarna och ser fågelföräldrarna fara ut och in....sköööönt!
Meriona
Oj det var kul att höra att ungarna klarade sig! Jag tycker dina bilder är jättebra, håller tummarna för att du så småningsom ska få se de små flyga ur boet! bravo.gif
*Stintan*
Åhh va mysigt, hoppas det går bra med ungarna!
Huggorm
Det är en av orsakerna till att det moderna skogsbruket är så förödande för många fågelarter. Knotiga träd med hål i passar dåligt in i timmerindustrins idealbild av ett träd, och då kommer sågen fram.
Whiskuchi
Åh grattis! Har trädet en ganska hög stam kan du sätta fast en "kjol" av hönsnät så kan katten inte komma upp smile.gif
Monica zon 1
Underbrat. Stort Grattis.
Bara läsa din rubrik får mig att le stort. smile.gif
Jag älskar solskenshistorier...

/Monica
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon