Jag söker ett TV program som en vän till mig sett.
För ca 1 vecka sen ska det ha visats i ett TV-program en avkapad båt som dekoration i trädgården.
Är det någon som har en aning i vilket program det visades ?
*Stintan*
21-05-2011, 17:12
Var det en halv båt (fören) rest på högkant som man kunde sitta i? Såg nåt sånt för ett tag sen men inte sjutton minns jag vilket program det var.
Ja det stämmer.
Jag är så nyfiken på att se hur det ser ut för jag har tänkt kapa en gammal roddbåt som vi har i stugan och vill gärna ha lite ideer hur det ska se ut.
Jag har sett bilder på nätet men hade gärna vilja se den som visades på TV.
*Stintan*
21-05-2011, 20:14
Det man såg var bara en snutt i förbigående och inget om hur den var gjord, iallafall i det programmet jag såg. Funderar på om det kan ha varit i Antikjägarna som gått i repris på eftermiddagarna. Nån satt i den och läste när dom gick förbi för att gå in i huset. Irriterande när man inte kommer på.
Meriona
21-05-2011, 20:26
Varför göra sönder en roddbåt? Är den utom räddning?
Om det var båten man satt i så såg jag just det programmet...det var halvåtta hos mig med kändisarna eller heter det kl 8 kanske men där var den avkapade båten som man kunde sitta i

Urmysig! Men vilken kändis o vilken dag det kommer jag tyvärr inte ihåg.
Önskade mig just i det tillfället att jag inte skänkte min lilla trä eka till en skola vid det tillfället jag såg denna lösningen.....men så är det....
*Stintan*
22-05-2011, 06:58
Kollade avsnittet men nej Tikka inte i det avsnittet fanns den.
Överbölingen
22-05-2011, 08:49
Pittoreskt:). "smileysfunkar inte just nu. Visst kan det vara kul och även snyggt. Såg den skymta förbi i TVrutan.
Det finns ju varianter med blommande bilvrak också. Jag skulle kiunna tänka mig ett gamalt kärrhjul nere mot lägdan i en installtion med lite grånad hässjastör eller hässjeroa.
Skämtar lite på temat. Tematrädgård: Skeppskyrkogård; havets botten; gammal sjöbotten; landhöjning. Förlåt fånigt snack men vid ett jubileum, 75 år av Krångede kraftverksbygge, deltog jag med att sitta och flugfiska (torrfiske) i en gammal eka på skolgården vid gamla skolan. Ca 1000 gäster passerade men fast det var kul så var det lite skämmigt. Kanske en spinnoff effekt. Alltså ingen båt, hel eller halv, i vår trädgård så vida vi inte anlägger en damm på minst 400kvm.
*Stintan*
22-05-2011, 10:12
Här finns en annan gammal halv båt en bit ner på sidan
http://husetvidvagen.blogg.se/category/pa-garden.html
CITAT (*Stintan* @ 22-05-2011, 07:58)

Kollade avsnittet men nej Tikka inte i det avsnittet fanns den.
Du har så rätt så
Den avkapade båten inne i huset fanns hos gladiatorn Johan "Plexus" Oldenmark i klockan åtta hos stjärnorna : )
*Stintan*
22-05-2011, 11:00
Synd man inte kan se de äldre programmen utan att betala.
malcolm
22-05-2011, 11:33
Vid mina föräldrars forna sommarstuga hade min pappa kapat en större båt på mitten och ställt halvorna mot varandra och detta fick fungera som vedbod.
CITAT (*Stintan* @ 22-05-2011, 11:12)

Här finns en annan gammal halv båt en bit ner på sidan
http://husetvidvagen.blogg.se/category/pa-garden.htmlDet var ju ett bra tips. Det är alltid kul att få lite ideer från andra.
CITAT (Meriona @ 21-05-2011, 21:26)

Varför göra sönder en roddbåt? Är den utom räddning?

Den har legat ca 25 år på land så den är nog glesare än en sil.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.