mazefr
Hur får jag bort ogräs och klöver i gräsmattan? Jag har hört talas om stroller kombi plus men den innerhåller väl gödning som jag redan har lagt ut på gräsmattan. Jag är rädd för att det skulle växa lite väl bra om jag körde en omgång med stroller. Finns det några andra medel som inte göder men plockar bort ogräs och klöver ?
KRT
Det är min man som har ansvaret för gräsmattan smile.gif och han använder stroller kombi. Visst innehåller det gödning, men bra tillväxt är ju bara positivt, tänk så fin gräsmattan blir med gödning och regelbunden klippning...... wink.gif
mazefr
Har nyligen lagt på bra med gödning så jag vill helst undvika det, några andra förslag?
Piccante
låt det vara annars. Många ogräs tröttas ut när man klipper gräset och vitklöver gödslar gräset åt dig.
Gossen Ruda
CITAT (mazefr @ 22-05-2011, 21:22) *
Har nyligen lagt på bra med gödning så jag vill helst undvika det, några andra förslag?

Vänta någon månad så behöver du ändå förnya gödningen. Det enda som enligt min mening kan rå på vitklöver är combi.
Aqvakul
CITAT (Markus_H @ 22-05-2011, 21:47) *
låt det vara annars. Många ogräs tröttas ut när man klipper gräset och vitklöver gödslar gräset åt dig.

tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon