Kolmårdstrollet
Hej!

Nybliven växthusägare här...

Tänkte skaffa ngn sorts droppbevattningssystem, har redan nu märkt att det är väldigt lätt att det torkar därinne sweatingbullets.gif . Vilket system tycker ni funkar bra? Finns något man kan ställa in avståndet mellan droppen så man kan kryssa runt lite hur som helst bland plantorna? Odlar i hinkar.

Tack på förhand!
thanks.gif
Davidoff
Jag är också nybörjare, så jag har ingen tung erfarenhet. Köpte Hozelock på Willab och den har en programmerbar automatiktimer och en massa vattenledningar och droppmunstycken. Funkar bra hittills, verkar finnas alla möjligheter att ställa in så man blir nöjd. Saknar bara gödseltillsats, men har köpt Gardenas och ska nog få dit den på nåt vis
Funderade ett tag på Hydromat, men fick tips om att det inte funkar så bra.
/D
HelenaLJ
Jag odlar i krukor i mitt växthus som är 2x3 m stort, och jag har bevattningen Gardena Micro-drip som fungerar alldeles utmärkt. Man kan ställa in varje munstycke individuellt. En timer ställs in på hur ofta och hur länge det ska vattnas varje dag. Det var mycket lätt att installera bevattningen.

Jag köpte först Hydromat, men blev så missnöjd med den att jag returnerade den. Vi installerade den efter konstens alla regler men fick inte den att droppa jämnt. Kontaktade Willab och fick fler tips men inget hjälpte. I vissa droppslangar kom inget vatten, och det skiftade också så att ena dagen kom det vatten ur ena droppslangen men inte nästa dag.
Kolmårdstrollet
Tack båda för tipsen! Ska kolla in båda systemen.

Lycka till med sommaren smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon