Full version: När ställa ut?
Johannas balkong
Hej!
Jag är inte så bra på det här med att odla, men jag försöker. Jag har sått slanggurka inne, potatis i hink, och squash. Det växer bra allting. Men det jag undrar är ...när kan jag låta dem stå ute över natten? Jag tar in dem varje kväll som det är nu men det är ju lite bökigt då krukorna är stora. Slanggurkan vill klänga på spaljen nu men jag kan ju inte låta den göra det för jag måste ta in den på kvällen. Jag har även en stockros jag tar in på kvällen...Kan den vara ute nu? Någon som vet när det är dags?
Jag bor i Västmanland.
Balkongen står i söderläge.

Hälsning Johanna
Åsa, mälardalen zon 2
Stockrosorna kan vara ute så länge det är plusgrader, pumpan och squashen vill ha minst +12C men har du inglasad balkong så kanske det är så varmt annars kanske man kan lägga över några lager fiberduk som hjälp ifall det börjar bli svårt bära dem ut och in, gurka och squash kan ju lätt gå av då de blir större när man flyttar på dem.
Johannas balkong
tack snälla!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon