Klint
har vi nu efter dräneringsarbetet.Jag tänkte plantera lite där och så lägga några stenar.Har fått lov att ta lite från det gamla huset så jag tänkte inte köpa nåt. Det jag grunnar lite på är mossflox det tror jag blir bra och japansk spirea men sen, ska jag nöja mej med det? finns även en gul växt som är sprider sej väldigt lätt trodde det var gulltörel men det är nåt annat nästan barrliknande blad och den blir rödaktig på hösten Tänkte ev sätta dem som en kant mot gräsmattan men vad tycker ni blir det kanske för många färger?
Skriv gärna va ni tycker ska ställa kl på 06 imorrn och sätta igång eftersom jag inte har tid med detta så tar jag lite sovtid! det är c:a 1*3met.
kerstin z5-6
Har du bild?
Skulle avstå den gula växten om de är så spridningsvillig som du säjer....
Mossflox täcker ju bra efter något tag, spirean är en bra bas men det känns som du behöver något mer där
Vårlök skulle jag sätta dit i höst.Vilket läge är det -söder?
Klint
Nej tyvärr ingen bild! Jag kan inte väderstreck det är ju för dåligt men kvällssol Nej jag hoppar de gula Men jag har fina små akveleja tror de heter alpakveleja sen har jag några som jag inte heller kommer på vad de heter men det är grå blad och små vita blommor är nog en av de vanligaste växterna också spridningsvillig.Annars vet ja inte va jag ska hitta på!?
kerstin z5-6
Alpakleja är ju jättefint:) kvälls sol låter som västerläge.Lite skuggigare dagtid och sol senare?
Några låga mörklila småiris, sommarblommande- kanske som uppstickare-de är återblommande dvs blommar 2 ggr minst under sommaren o max 30 cm höga,doftande gammal norrlänsk sort
pma mej så kan jag skicka en bunt smile.gif
Klint
wub.gif Tack! men så menade jag inte! Har ju inget att erbjuda istället (för du voll antagligen inte ha mina gula giggle.gif )Men det vore nog fint...
kerstin z5-6
pma din adress till mej bara.. de står i grusgången o ska ändå bort:)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon