Full version: Till London
Viola
Hej!
Är i London nästa vecka - kan nån tipsa om nån bra affär/butik, som säljer blomfrön, liljelökar, orkidéer, etc... ???

TACK på förhand..
Mvh Viola
TeliaNet
make a serch in the yellow pages...
just kidding.
gå till nån turistbyrå de borde kunna hjälpa dig.

smile.gif
Sylvia
...och glöm inte Kew Gardens butik, massor med böcker. Men kan vara för tidigt för plantor, dock kan de ha frön. Metro går alldeles utanför.
solkatten
I Covent Garden finns The Banana Book Shop (om jag minns namnet rätt) där har jag köpt många stora fina trädgårdsböcker på REA, och nu snackar vi billigt £3 - £7

De har inte frön och plantor, men ändå....
Kitti
Jag säger bara Kew Garden, missa inte det för allt i världen!! De säljer också fröer och böcker. Ett tips, köp fröer så fort du kommer dit, när vi hade gått runt i trädgården så var allt slut!
Viola
TACK för svaren !

Det ska nog bli Kew Gardens och Covent Garden...

Tidpunkten är helt fel - en sak jag ej kan påverka denna gång..
Hoppas ändå att krokus är på farten i deras parker ...

Mvh
Viola
Viola
Hej!
Londonresan är över för en vecka sedan, men först nu har jag här tid att lite begrunda mina upplevelser..

Kew Garden var ett jättebra tips! Jag hade så tur - deras orkidéfestival var just då (14.2.-14.3.) med en kvartsmiljon orkidéer att beundra och beskåda. Jag har inga ord för detta - SÅÅ vackert var det !!

Jag hade hela dagen på mej - så jag njöt också i fulla drag av allt blommade utomhus - Helleborus i olika färger, Kamelia, krokus, granngula sluttningar med påskliljor mm. mm.

Och sen shoppen - denna gång var utbudet stort på orkidéer, frön, lökar, daliaknölar och så böcker förstås..
Så ett och annat smått slank ner i min ryggsäck..

I Covent Gardens - Banana Bookshop - finns massor med verkligt billig trädgårdslektyr " practical gardening" blev min...

Så TACK alla NI - som tipsade mej!:wub: wub.gif wub.gif
Det är jätte bra med "upplevda" tips..

Mvh
Viola
rolleyes.gif rolleyes.gif smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon