Christa
Grannen har en sådan där stor studsmatta med blå kanter som många barnfamiljer har. Hon sa att jag får hoppa så mycket jag vill när de inte är hemma.

Provade i förra veckan och det var inte så jobbigt som jag trodde och jag fick inte ont någonstans så jag är ju lite sugen på att hoppa mer. Att springa i den här blåsten är inte kul.

Frågan är nu om jag kan hoppa så mycket jag vill utan att riskera att jag förkortar livslängden på deras studsmatta?

Jag vill ju inte missbruka deras frikostighet.

Garden bliss
Jag vet inte riktigt, men man får nog hoppa bra mycket innan den blir utsliten. Vi har en som är två år och grannarna en som säkert är 4-5 år och de används flitigt utan att själva hoppdelen blir utsliten. Det som har gått sönder på grannens är det blå skyddet/kanten, den tål nog inte vädret så bra. Något som många inte tänker på dock är att man inte ska använda skor när man hoppar, det står i bruksanvisningen men många har nog inte läst den delen.
Christa
CITAT (Garden bliss @ 24-05-2011, 09:43) *
Jag vet inte riktigt, men man får nog hoppa bra mycket innan den blir utsliten. Vi har en som är två år och grannarna en som säkert är 4-5 år och de används flitigt utan att själva hoppdelen blir utsliten. Det som har gått sönder på grannens är det blå skyddet/kanten, den tål nog inte vädret så bra. Något som många inte tänker på dock är att man inte ska använda skor när man hoppar, det står i bruksanvisningen men många har nog inte läst den delen.

Jag hoppar i strumplästen och ungarna barfota. De tog in mattan över vintern. Har din granne haft den ute över vintern?

Har märkt att en del plastgrejer inte tål att stå ut året om och det blir ju längre tid i uv-ljus sammanlagt också.

Då kan jag troligen hoppa utan dåligt samvete. Jag väger ju bara 55 kg också. En stor karl borde belasta mattan mer.
katrin
Håller med Garden bliss. Tror inte det är någon fara. Vi har haft vår i 5 år, frikostigt använd av många barn (dock ej så många vuxna). Det blåa skyddet i kanten har vi bytt nu, för det har gått sönder, men jag kan inte se några tecken på slitage på själva hoppdelen, så studsa på du!
malcolm
Har grannen sagt att du får hoppa så är det väl bara att hoppa.
Aqvakul
Jump Christa, jump! yahoo.gif kompiskram.gif
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 24-05-2011, 11:02) *

tummenupp.gif
tomas99
CITAT (Christa @ 24-05-2011, 09:15) *
Grannen har en sådan där stor studsmatta med blå kanter som många barnfamiljer har. Hon sa att jag får hoppa så mycket jag vill när de inte är hemma.

Provade i förra veckan och det var inte så jobbigt som jag trodde och jag fick inte ont någonstans så jag är ju lite sugen på att hoppa mer. Att springa i den här blåsten är inte kul.

Frågan är nu om jag kan hoppa så mycket jag vill utan att riskera att jag förkortar livslängden på deras studsmatta?

Jag vill ju inte missbruka deras frikostighet.

Svaret på rubriken är ja.
Christa
CITAT (Aqvakul @ 24-05-2011, 11:02) *

Yess flygande tanten nästa "sproing, sproing".
Meriona
Hoppa försiktigt bara, du vet att det är hög skaderisk på såna där saker! kompiskram.gif
Biggan_
CITAT (Christa @ 24-05-2011, 17:33) *
Yess flygande tanten nästa "sproing, sproing".

Härligt Christa! bravo.gif
Christa
CITAT (Meriona @ 24-05-2011, 18:57) *
Hoppa försiktigt bara, du vet att det är hög skaderisk på såna där saker! kompiskram.gif

Jodå, det krävs lite planering för att stanna. Slutar man hoppa tvärt så blir det lite sjögång.

Möjligen kan man slå huvudet i biggaråerna också.
Meriona
CITAT (Christa @ 25-05-2011, 08:24) *
Jodå, det krävs lite planering för att stanna. Slutar man hoppa tvärt så blir det lite sjögång.

giggle.gif
Berith
CITAT (Christa @ 25-05-2011, 08:24) *

Oj är dom redan mogna? Eller hade du tänkt hoppa tills dom blir det? unsure.gif Det hade jag nog aldrig orkat...

Äääh, du menade så! Att du slutar hoppa sakta så hinner dom mogna tills du stannat helt. yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon