Full version: Grunden grävd nu
Fjällroosens
Igår var grävmaskinen hemma och grävde grunden till växthuset, jippi!! Det kommer bli jätte bra tror jag. Men nu är frågan den att: till ramen som växthuset ska stå på har vi fundering om att använda en syll av tryckimpregnerat virke. Sen skall jag ha en odlingsbädd efter kortsidan oxå gjord av tryckimp. klädd på insidan med byggplast (sån som man sätter på grunden på hus). Resten av odlingen blir i hinkar. Frågan är alltså är det lämpligt med det tryckimpregnerade??
tompelompe
Du bör inte använda tryckimpregnerat i ett växthus, speciellt inte om du planerar att odla något som går att äta.
Bock
CITAT (tompelompe @ 27-05-2011, 07:41) *
Du bör inte använda tryckimpregnerat i ett växthus, speciellt inte om du planerar att odla något som går att äta.

Och hur länge hade tänkt att ha ditt växthus? Det tryckimpregnerat röttnar till slut med! Jag skulle ha typ leccablock som en ram och sen putsa upp den kanske ge en snygg sockelfärg på utsidan klart.....

Lycka Till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon