caledonia
Hej hej!

Jag odlar potatis för första gången och det i kruka på min balkong. De har blivit jättehöga, tror jag satte dem för ca 3-4 veckor sedan.
De är odlade i riktigt stora krukor men får tyvärr inte massor av sol dock står de väldigt ljust.

Vad kan det bero på och vad kan jag göra? Totalt inkl det jag kupat är blasten ca 50 cm hög. Känns sådär bra...
Iren
Mina är också höga, det kanske är optimala växtförhållanden så dom skjuter iväg, eller kanske för bra jord, vem vet? Ska bli intressant att se skörden, tänkte ta mina till midsommar. När tänker du ta dina??
*Stintan*
Jag tycker potatis i hink alltid blir långa. Det gäller att sätta potatisen nästan nere i botten och sen fylla på jord alteftersom blasten växer upp.
Iren
Satte mina kanske en deci från botten och nu har jag jord ända upp. Dom har fått åka ut från växthuset för dom fick inte plats. Nu försöjker jag ha dom i lä men det blåser ju så mycket wacko.gif
caledonia
Ja jag satte också mina djupt och nu är det jord ända upp! Men då ska jag sluta oroa mig ;-) Tack för hjälpen tjejer!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon