Full version: Batteritrimmer
fridasj
Tänkte höra om era erfarenheter av de uppladdningsbara grästrimmers som finns på marknaden.
Vi har just nu en ganska gammal, klumpig bensinare och skulle gärna ha något lite smidigare, men hur bra kapacitet har de uppladdningsbara egentligen?
Vi har ingen gigantisk tomt, men det blir ändå en del att trimma efter gräsklippningen, hur länge kan man köra per laddning på ett ungefär?
Några speciella märken som rekommenderas? Någon som provat de billigare märkena?
Tack på förhand!

/Frida
malcolm
Jag har en Bosch med 18 V batteri som jag är mycket nöjd med, se till att maskinen har Li lon batteri då andra sorter laddar ur sig själv om de blir liggande en tid. Vet inte hur länge en laddning räcker men det är i alla fall gott och väl till min rsdhustomt (360 kvm). Fördelen med Bosch är att batterierna också passar till andra maskiner så jag har även en skruvdragare och en häcksax av samma fabrikat. Köp inte maskiner av billiga fabrikat, du blir bara besviken när de inte orkar och när batteriet inte går att ladda igen. Bosch grästrimmer har ingen nylontråd som trasslar och går av utan det är små plastknivar istället som är lätta att byta ut utan verktyg.
kerstin z5-6
Har samma som Malcolm och är jättenöjd, startknapp så enkelt! Har även köpt en gräsklippare från samma firma som även den går på batteri.Jag trimmar lätt det som behövs på min stora tomt med en laddning av batteriet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon