Full version: Byta plantor?
sqrulan
Jag har lite småplantor som jag gärna byter mot nåt kul! Saintpaulior, streptocarpus, fröer eller perenner som jag inte redan har. Kom med förslag
om intresse finns så får vi se.

Saintpaulior:

Pat Champagne

Rob´s Hippity Hope

Rob´s Cloudy Skies

Park Avenue Blue

Apache Skybird

Rasberry Crisp

EK-Lebedinoe Ozero

Buckeye Sedactress

Two-W Marne

Streptocarpus: Helter Skelter och Starry Night, finns även orotade blad av andra streppar.

varghem
ja just det ja... ska genast springa ut o titta i rabatten.... veronican du vet blush.gif
kentbra
Jag har en massa frösådda Hibiscus om du är intresserad.
[attachment=60962:Hibiscus_medium.jpg]

kent.bravin@telia.com
www.hoyamani.se
sqrulan
Varghem: Jag minns inte riktigt vilken Veronica du har? Den jag söker kan bli 150cm hög och jag tror namnet är Veronicastrum virginicum, jag hittde en länk
på hur den ser ut, är det den du kan byta med?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm..._virginicum.jpg

kentbra: Tack för ditt fina byteserbjudande men ingen hibiskus, jag har två och dom blir så stora så jag har inte plats.
varghem
jo det är absolut den.... fast min är lite klen där den står... kransveronika
rosa ville du väl ha???
sqrulan
Är det den som jag visar så vill jag absolut ha den! tummenupp.gif Vi får lägga upp en plan då under kanske? Jag Pm.ar dej under helgen om det går bra. kompiskram.gif
merlin68
Jag har nattens drottning, hoya mcgillivraii, hoya tsangii, asblomma, blad av saintpaulia Optimara little pearl och sorten Ramblin' spots om man vill rota själv samt saintpaulia där allt är gigantiskt - bald och blommor jättestora men tappat bort namnlappen tyvärr.
Har även en del småplantor av korallpion, kantnepeta och myskmadra att byta med om det finns intresse.

Jag söker sticklingar av snöbollsbuske, syrenhortensia, kerria, rosa ginst.
Söker "vanliga" småplantor av perenner som rosa kransveronica, ovanliga sorter av lungört, höstcyklamen, tidlösa, kandelaber och jordviva, bollrudbeckia, fler heleniumhybrider, rosenflockel, höstöga, guldakleja, vit ormöga, hasselört, waldsteinia och älgört. Pst glömde att jag gillar varigerade plantor också som varigerad höstflox:)
varghem
CITAT (sqrulan @ 27-05-2011, 18:21) *
Är det den som jag visar så vill jag absolut ha den! tummenupp.gif Vi får lägga upp en plan då under kanske? Jag Pm.ar dej under helgen om det går bra. kompiskram.gif

Det blir så bra så kompiskram.gif
sqrulan
CITAT (varghem @ 27-05-2011, 20:42) *
Det blir så bra så kompiskram.gif

tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon