sqrulan
26-05-2011, 12:12
Jag har lite småplantor som jag gärna byter mot nåt kul! Saintpaulior, streptocarpus, fröer eller perenner som jag inte redan har. Kom med förslag
om intresse finns så får vi se.
Saintpaulior:
Pat Champagne
Rob´s Hippity Hope
Rob´s Cloudy Skies
Park Avenue Blue
Apache Skybird
Rasberry Crisp
EK-Lebedinoe Ozero
Buckeye Sedactress
Two-W Marne
Streptocarpus: Helter Skelter och Starry Night, finns även orotade blad av andra streppar.
varghem
26-05-2011, 13:24
ja just det ja... ska genast springa ut o titta i rabatten.... veronican du vet
kentbra
26-05-2011, 16:10
Jag har en massa frösådda Hibiscus om du är intresserad.
[attachment=60962:Hibiscus_medium.jpg]
kent.bravin@telia.com
www.hoyamani.se
sqrulan
26-05-2011, 20:46
Varghem: Jag minns inte riktigt vilken Veronica du har? Den jag söker kan bli 150cm hög och jag tror namnet är Veronicastrum virginicum, jag hittde en länk
på hur den ser ut, är det den du kan byta med?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm..._virginicum.jpgkentbra: Tack för ditt fina byteserbjudande men ingen hibiskus, jag har två och dom blir så stora så jag har inte plats.
varghem
27-05-2011, 06:03
jo det är absolut den.... fast min är lite klen där den står... kransveronika
rosa ville du väl ha???
sqrulan
27-05-2011, 17:21
Är det den som jag visar så vill jag absolut ha den!

Vi får lägga upp en plan då under kanske? Jag Pm.ar dej under helgen om det går bra.
merlin68
27-05-2011, 18:55
Jag har nattens drottning, hoya mcgillivraii, hoya tsangii, asblomma, blad av saintpaulia Optimara little pearl och sorten Ramblin' spots om man vill rota själv samt saintpaulia där allt är gigantiskt - bald och blommor jättestora men tappat bort namnlappen tyvärr.
Har även en del småplantor av korallpion, kantnepeta och myskmadra att byta med om det finns intresse.
Jag söker sticklingar av snöbollsbuske, syrenhortensia, kerria, rosa ginst.
Söker "vanliga" småplantor av perenner som rosa kransveronica, ovanliga sorter av lungört, höstcyklamen, tidlösa, kandelaber och jordviva, bollrudbeckia, fler heleniumhybrider, rosenflockel, höstöga, guldakleja, vit ormöga, hasselört, waldsteinia och älgört. Pst glömde att jag gillar varigerade plantor också som varigerad höstflox:)