Full version: Släktforskning
Pius
Någon här som vet något om det här programmet Family tree builder?

Om det är lönt att ladda ner.

Pius
Monica zon 1
Har stött på det en del då jag sökt lite på nätet, verkar vare ett omfattande program med många möjligheter, men har inte prövat använda det själv.
Har släktforskat en del, men kör fortfarande med gratis program från Min Släkt, enkelt och fullt tillräckligt för mig, även om jag hört mer avancerade släktforskare säga annat.....

Har du stött på några "roligheter" i din forskning?

/Monica
Pius
CITAT (Monica zon 1 @ 26-05-2011, 17:47) *
Har stött på det en del då jag sökt lite på nätet, verkar vare ett omfattande program med många möjligheter, men har inte prövat använda det själv.
Har släktforskat en del, men kör fortfarande med gratis program från Min Släkt, enkelt och fullt tillräckligt för mig, även om jag hört mer avancerade släktforskare säga annat.....

Har du stött på några "roligheter" i din forskning?

/Monica

Jag har inte börjat forska, bara funderat på om det inte kunde vara intressant. rolleyes.gif

Ska ta och kolla ditt program.

Hej från Pius
gnon49
Använder programmet och tycker det är ganska bra. jag matar in uppgifterna och programmet ordnar släktrelationerna perfekt. Dessutom är det på svenska med många valmöjligheter hur släktträdet skall se ut i layouten. Däremot använder jag mig inte av programmets hemsida. släktforskningsprogrammen är ju uppbyggda ganska lika så det går att överföra filer mellan programmen. Man är inte fast i ett släktforskningsprogram utan kan byta utan att förlora data.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon