spacepingo
Jag har pysslat och fixat i vår trädgård i tre år. Gjort allt som man ska med gödning, ogräsrensning, vattning mm. Men under hösten och våren har jag knappt satt min fot i trädgården då jag var gravid i höstas och inte orkade något och nu med bebis har det inte funnits tid över. kram1.gif

MEN nu blommade kungsängsliljan som inte ens visat sig tidigare och vinrankorna som vi gett upp hoppet om och förpassat till ett hörn (för vi tyckte det var synd att slänga dem) börjat knoppa sig som om det ska bli druvor på dem i år. Det finns knappt några ogräs alls i rabatten och som en kompis sa "du har oförskämt fin trädgård för att precis ha fått barn..."

Det verkar nästan som om trädgården sköter sig bättre själv biggrin.gif
kerstin z5-6
Det är väl nu allt ditt slit ger resultat:) Trädgårdar tål en hel del försummelse har jag märkt..minst tre år:)
Gossen Ruda
Max ett år om man har besvärliga rotogräs som kirskål, många många år om det är ordentligt från början som Heligan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon