Full version: Paprika
torhyttan
Får ingen riktig fart på paprika plantorna har ett väggväxthus, det kanske inte lämpar sig för odling av dessa? Bor i mellansverige är tacksam för tips
Åsa, mälardalen zon 2
Kanske för tidig utsättning? paprika växer dåligt ifall det blir lägre temperaturer på natten. Sånt som paprika sätter jag inte ut förren tidigast i slutet på maj men jag har ingen värme i växthuset vet inte om du har värme.
Motti
Jag bor i växtzon 5 och har sex paprikaplantor i mitt Växthus de blommar vilken dag som helst nu !tror det är viktigt att gödsla rätt också vi har hävt i koskit i våra odlingslådor och det verkar vara det som behövs.Va på föreläsning med Gunnel Karlsson från "Gröna Rum"hon sa att spisaska är väldigt bra att häva i jorden för den innerhåller mycket mineraler som är bra för både tomater och paprika,för att inte tala om dillen gräv ner aska runt såden eller innan ni sår så får ni kanon dill !har prövat själv wink.gif
tummeliten
Hej

Vad spännade är min första dag som medlem kul och hej allihopa

Jag sådde paprika frön i Jan bor i södra Hälsingland skola om dom i stora ölplastmuggar (genomskinliga) i mars plantera om i maj i stora krukor med förbättringsjord o koskit ställde i mitt kallväxthus
dom blommar för fullt har även en stor paprika på en av plantorna och det börjar komma små nu också
kanske du har för små krukor hoppas dom kommer igång för dej lyckas jag skicka bilden på min lilla paprika så är kortet taget 26/5[attachment=61416:DSCF2508.jpg][attachment=61416:DSCF2508.jpg]

hälsningar tummeliten
Kullatorpet
CITAT (Motti @ 31-05-2011, 23:50) *
Jag bor i växtzon 5 och har sex paprikaplantor i mitt Växthus de blommar vilken dag som helst nu !tror det är viktigt att gödsla rätt också vi har hävt i koskit i våra odlingslådor och det verkar vara det som behövs.Va på föreläsning med Gunnel Karlsson från "Gröna Rum"hon sa att spisaska är väldigt bra att häva i jorden för den innerhåller mycket mineraler som är bra för både tomater och paprika,för att inte tala om dillen gräv ner aska runt såden eller innan ni sår så får ni kanon dill !har prövat själv wink.gif

Visserligen växer mina paprikor, men vilket tips!! När det blir dax för nästa gödning blir det aska thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon