saRosenqvist
I r r vi med grsmatta!!!

Ett litet bekymmer vi har r att vr brunn inte kommer att rcka till fr att vattna den med. Trs vi vattna med vatten frn havet? Vi bor norr om Gvle.
sa, mlardalen zon 2
Grsmattor brukar inte behva s mycket vatten fr att verleva. En etablerad grsmatta klarar av att bli knallgul och torr utan att d ofta behver man inte vattna. Lt bara bli att klippa under varma torra perioder.
Gunilla T
Vi vattnar aldrig grsmattan - under torrperioder blir den helt gul och ser dd ut men s fort det regnat lite s grnskar den igen.
Bassam
Hej

Grsmatta behver vattna nr solen r stark och regnat inte .

H:Bassam
flaxss
en ny grsmatta behver sklart vatten, s att den etablerar sig. men en vl etablerad grsmatta tl torka utan problem, shr sg mormors grsmatta ut under sommaren 2006 (ca 3mnader utan vatten).

[attachment=61039:26918446...ixddw_fs.jpg]

den r hur grn som helst nu och d har det ven varit terkommande sommartorka efter 2006.
malcolm
Jag skulle aldrig vattna med vatten frn stersjn efter det som sagt r brckt.
sqrulan
g.gif Salt kan ju omjligt vara bra fr grset!?
fvd
Vissa grsmattor behver vattnas vid lngvarig torka fr att inte d dremot inte de flesta. Min gamla har dligt underlag nstan ingen jord mest sand. Jag provade en gng att lta bli det resulterade i att den dog och det vxte hga tistlar och annat skrp. Det hr r trixit fr mig eftersom vi ofta har bevattningsfrbud vid torra somrar. Brckt vatten kanske funkar jag vet inte men jag skulle nog bara prova om det var krislge s det bsta r nog om man slipper.
Bassam
Hej

Brckt vatten r inte bra fr lnge men behver vattnar grsmatta under torr och stark sol fr att behller den grn och fint.

H Bassam
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon