Carl
Ordet mamma kommer ifrån latinet och betyder bröst.

Det heter koksalt pga att NaCl har samma löslighet i kallt som varmt vatten
Platinum
En tråd om värdelöst vetande, vad som är sånt är ju verkligen en definitionsfråga, strunt samma det finns en uppsjö av sånt och här kommer några exempel till...

* En katt har 32 muskler i varje öra.

* Gummiband håller längre om de fryses ner.

* En struts öga är större än dess hjärna.

* Det är omöjligt att nysa med ögonen öppna.

* Drogade myror faller alltid på vänster sida.

* Hippopotomonstrosesquippedaliofobi är en förlängning av ordet sesquippedaliofobi, som betyder rädsla för långa ord.
Fjortispower
Ett hårstrå växer ca 1,3 cm på en månad. Det växer fortare på natten än på dagen och snabbast på sommaren!
VitaFingrar
CITAT (Platinum @ 28-05-2011, 10:02) *
* Drogade myror faller alltid på vänster sida.

Jag har hört tvärt om, att de alltid faller åt höger.
gnon49
Att hela jordens befolkning skulle få plats på Gotland.
Aqvakul
CITAT (Platinum @ 28-05-2011, 10:02) *
* Hippopotomonstrosesquippedaliofobi är en förlängning av ordet sesquippedaliofobi, som betyder rädsla för långa ord.

rotfl.gif
Eva i Skåne
CITAT (gnon49 @ 28-05-2011, 17:08) *
Att hela jordens befolkning skulle få plats på Gotland.

Hur högt skulle det människoberget bli????
Huggorm
CITAT (Eva i Skåne @ 28-05-2011, 18:10) *
Hur högt skulle det människoberget bli????

Jag räknade på det, och det blir inte så trångt, ungefär 1,7 personer per kvadratmeter om vi är 5 miljarder i världen. Vi skulle få plats på Öland också, men då blir vi fyra per kvadratmeter så då blir det trångt. Skrämmande att flocken skulle synas från månen om vi samlade ihop oss.
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 28-05-2011, 18:18) *
Jag räknade på det, och det blir inte så trångt, ungefär 1,7 personer per kvadratmeter om vi är 5 miljarder i världen. Vi skulle få plats på Öland också, men då blir vi fyra per kvadratmeter så då blir det trångt. Skrämmande att flocken skulle synas från månen om vi samlade ihop oss.

Praktiskt skulle det naturligtvis inte funka - vare sig transportmässigt eller vad avser föda och andra akuta behov...
merlin68
"Sahara" kommer från arabiskan och betyder öken.

Jesus talade arameiska.

"Kanada" betyder "stor by" på irokesiska.
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 28-05-2011, 18:20) *
Praktiskt skulle det naturligtvis inte funka - vare sig transportmässigt eller vad avser föda och andra akuta behov...

Lite panik och hundra gånger fler skulle trampas ihjäl än digerdöden lyckades ta livet av
*Stintan*
Äsch ön skulle säkert sjunka så ihålig som den är.
Överbölingen
Fniss!
Jag lägger knappt på minnet sådant som är nödigt.
Anki på Öland
CITAT (Huggorm @ 28-05-2011, 18:18) *
............... Vi skulle få plats på Öland också.....................

Nej tack!! Det blir trångt nog med dom 200 000 turister som ramlar in över sommaren!!
gnon49
Att det går åt mer energi att öppna munnen än att stänga den. Något politiker bör tänka på.
Bengalow
Citat "Hippopotomonstrosesquippedaliofobi är en förlängning av ordet sesquippedaliofobi, som betyder rädsla för långa ord."

Jäkla lustist, för hippo har med "häst" att höra, "potamos" med flod...."strose" betyder bädda på grekiska. Vad de andra delarna betyder vet jag inte, utom fobi=rädsla.

Ett helt konstruerat ord som inte betyder någonting.....rädd för "flodhästbäddningsutrustning"..hehe
NilaM
En blixt värmer upp luften i den omedelbara närheten till en temperatur som är sex gånger varmare än det är på solens yta.
Platinum
Testa ert värdelösa vetande, jag fick 12 rätt av 20 möjliga...

http://hotpot.se/AmazFactsForm.htm

Mer värdelöst vetande:

* Ståltråden i ett kollegieblock är ungefär 2.10 meter lång.

* När du är sur så används 42 muskler i ansiktet, men bara 17 när du ler.

* Det är fysiskt omöjligt för dig att slicka din egen armbåge.

* Mer än hälften av din avföring består av döda bakterier.

Eva i Skåne
CITAT (Platinum @ 28-05-2011, 22:17) *
Testa ert värdelösa vetande, jag fick 12 rätt av 20 möjliga...

http://hotpot.se/AmazFactsForm.htm

12 rätt fick jag också, så det måste väl räknas som godkänt smile.gif
Fjortispower
Inget krig har utkämpats mellan två länder där bägge länder har McDonalds.
Huggorm
CITAT (Fjortispower @ 28-05-2011, 22:57) *
Inget krig har utkämpats mellan två länder där bägge länder har McDonalds.

Den var kul. Det tog en stund, men sedan lyckades jag ändå knäcka den. Israel och Libanon har båda McDonalds, och de var i krig för ett par år sedan.
Fjortispower
CITAT (Huggorm @ 28-05-2011, 23:20) *
Den var kul. Det tog en stund, men sedan lyckades jag ändå knäcka den. Israel och Libanon har båda McDonalds, och de var i krig för ett par år sedan.

Aha, jag undrade också om det var sant, för det lät sant, men där ser man!
Huggorm
CITAT (Fjortispower @ 28-05-2011, 23:33) *
Aha, jag undrade också om det var sant, för det lät sant, men där ser man!

Det var förmodligen sant när de först hittade på det, men sådant är dömt att fallera förr eller senare
Huggorm
Dessutom ligger Irak och USA i krig, och det finns ett McDonalds i de amerikanska soldaternas läger i Irak. Om man kan räkna den vet jag dock inte wacko.gif
Motti
Visste ni att ordet Tjej kommer ifrån Zigenskan och betyder flicka idea.gif
Kryddan03
xxx
malcolm
Malmö ligger längre söderut än Köpenhamn.
Berith
Nån skrev om att Sahara betyder öken. Oftast sägs ju Sahara-öken som ju då blir öken-öken. Och kameler är ju ök.... Så då blir Sahara-öken-kamelerna öken-öken-öken.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon